חדשות

  • פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2020 – פתיחת הקולות הקוראים🙏
  • קול קורא תעודה 2020 – עדכון לוז ⏱
  • משבר הקורונה – עדכון ממשרד התקשורת ליוצרים העומדים לפני צילומים
  • "תקווה" תעודה קצר – המיזמים הנבחרים להשקעה
  • קול קורא "קצר אנימציה"
  • הקרן במהלך משבר הקורונה
  • מיזם ״עד 10״ 2019 – ימי עבודה בתל אביב
  • "שפאר בדרך להוליווד" יוקרן במסגרת "המיוחדים" בפסטיבל ברלין 2020
  • קול קורא – אקולוגי גליל
  • פרס Grand Prix בפסטיבל FipaDoc לסרטה של זהר וגנר: 21 יום ולילה
  • דוקו ישראלי – קול קורא קול קורא לסרטי וסדרות תעודה של יס דוקו
  • עד 10 2019 – הזוכים בהשקעת הפקה
  • טאצ' זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל Moscow Shorts
  • מוייסרים זכה בפרס הגדול בפסטיבל PriMed במרסיי
  • תחרות הפורום הדוקומנטרי בישראל – "לאה צמל" הוא הסרט התיעודי הטוב ביותר באורך מלא, "העברים" היא הסדרה התיעודית הטובה ביותר
  • "עד 10" 2019 – הסרטים שעלו לשלב הפיצ'ינג
  • אירועי קרן מקור בפסטיבל הקולנוע חיפה 2019
  • סרטי קרן מקור המוקרנים בבכורה ומשתתפים בתחרויות השונות בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי חיפה 2019
  • פרס "נאנוק הכסף" לסרט "טוקלומטי"
  • משפחה בטרנס זכה בציון לשבח בפסטיבל הסרטים הים תיכוני ה-20
  • "שיר מלחמה" התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה 2019!
  • פסטיבל הקולנוע ירושלים 2019 – סרטים בתמיכת הקרן המשתתפים במסגרות השונות
  • פרסי אופיר 2019 – סרטי הקרן שעלו לשלב המועמדות הסופי
  • דוח מצב השקעות קרן מקור 2019
  • פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי 2019 – "יום רגיל" בבימויה של לי גילת הוא הזוכה בתחרות העצמאית
  • פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי 2019 – הזוכים במענק הפקה לסרט עצמאי קצר באנימציה
  • פסטיבל קולנוע דרום – מענקי פיתוח של הקרן בתחרות הסרט העצמאי הקצר
  • "לאה צמל, עורכת דין" – פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע קראקוב
  • קול קורא דוקו-ספורט – הזוכים במענק פיתוח והפקה
  • "פגות תוקף" – פרס יוסי קאופמן לבימוי – דוקאביב 2019
  • "לאה צמל, עורכת דין" – הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית של דוקאביב 2019
  • "היה היה ילד" – פרס חביב הקהל ופרס חבר השופטים בתחרות הישראלית של דוקאביב 2019
  • ברכה ליוצרי הסרטים המשתתפים בדוקאביב 2019
  • קול קורא – עד 10
  • ברכות לרחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש!
  • "עד 10" – הזוכים בהשקעת הפקה
    דוח מצב השקעות קרן מקור 2019

     השקעות קרן מקור לשנת 2019 במסלולי התמיכה השונים:

    תעודה 2019 – הפקה:

    המניע
    בימוי: טלי שמש, אסף סודרי; הפקה: טלי שמש, אסף סודרי

    סיפורו של איתן, נער מחונן בן 14 שלילה אחד ירה בכל המשפחה האהובה שלו, ומאותו רגע התפנה לבנות את עצמו מחדש ולעלות על המסלול לחיים מוצלחים. כל דמות מספרת את הסיפור מהזווית שלה ומעבירה את החוויה מהמפגש עם הילד. כל דמות מספקת תפנית רגשית לסיפור. יש כאלה שרואים בו ילד תמים וטוב לב שלרגע אחד נכנס בו שד. ויש כאלה שרואים בו מפלצת קרה ומחושבת.
    צ'אנסלה – השחור החדש
    בימוי והפקה: בעז רוזנברג

    בסיפור של שון (Chancela, צ׳אנסלה) יש את כל מה שמכיל שמו. סיכוי, מזל וגורל. בן פליטים שמחליט לנטוש בית גידול מוכר וקהילתי לטובת חיים והצלחה עצומה בעיר הגדולה, תל אביב, אותה הופך לביתו, תרבותו.
    תרבות שמתנגשת עם תרבות המוצא, שבסופו של תהליך התבגרות צפה ועולה, ומכניסה אותו למאבק הישרדותי על זהותו.
    סופר בורח מסרט
    בימוי: עדי ארבל; הפקה: אריק ברנשטיין

    בימים אלו התפרסם ספרו החדש של גרוסמן ולרגל כך, באופן מפתיע ביותר, הוא הסכים לראשונה לפתוח דלת ולהכניס מצלמה לאירוע ייחודי בו הוא מכנס את כל מתרגמיו לשבוע בו הם מתבודדים והוא מקריא להם את הספר החדש. האירוע יוביל אותנו לסרט אנושי ומרגש על דמותו.
    ברידג'
    בימוי והפקה: דניאל סיון

    לוטן פישר יודע דבר אחד בוודאות: הוא השחקן הטוב בעולם בברידג'. אך לצד התהילה ומאות הגביעים שהוא אוחז בהם, לוטן קנה לעצמו תואר נוסף: לוטן הרמאי. האם מדובר במגלומן שהנדס את רמיית הברידג' הגדולה בהיסטוריה או בעליהום שיימינג אכזרי שנועד לנדות את הגאון הבלתי מנוצח?
    אשת חיל
    בימוי: אנה סומרשף; הפקה: טל ברדה, אנה סומרשף

    זהו סיפורן של שתי אקטיביסטיות חרדיות שיוצאות למאבק להשמיע את קולן של נשים חרדיות בפוליטיקה ובחברה. בדרך הן יאלצו להתמודד עם לחצים עצומים, עם ערכים מתנגשים בזהותן ולשלם מחיר אישי ומשפחתי כבד, אך הצורך בהכרה חזק מהכל, גם בחברה הסגורה והשמרנית ביותר.
    צלצולי פעמונים
    בימוי והפקה: עופר פנחסוב

    בשנת 1999 אהובה עוזרי חוזרת אחרי 23 שנה עם אלבום חדש. הסרט אשר מבוסס על כ30 שעות צילום ארכיוניות בלעדיות ונדירות שטרם נחשפו, עוקב אחר תהליך הפקת אלבום המופת "צלצולי פעמונים". לצילומים הישנים יתווספו צילומים חדשים שיהוו מעין פולו אפ, כאחרית דבר.
    העיר האחרת
    בימוי: ליבי קסל; הפקה: איתי תמיר, עמי ליבנה

    העיר האחרת מספר את סיפור החבורה החיפאית בגוף ראשון של ליבי – צלמת ומתעדת החבורה בעשור האחרון.
    הסרט מלווה ב voicr over  המתאר מנקודת מבטה את סיפור ההיכרות הקסום ואת ההתמודדות של כל אחת מהדמויות במעקב אחר התרחשויות חייהן ומפגשים אינטימיים מצולמים.
    הסרט מתנהל בשני זמנים – זה של העבר וזה של ההווה והם מופיעים באופן לא לינארי ומהדהדים זה את זה.
    מבוקרת
    בימוי: נור פיבק; הפקה: נעמה פיריץ

    מבוקרת זה יומן מסע, פרקטי ורגשי, של נוּר, אישה לא שגרתית, במסעה המטלטל מול המשטרה ומערכת המשפט בדרך לקבלת גזר דין. הסרט שוזר חלקים חסויים מתיק החקירה שהתנהל בדלתיים סגורות, יומן תיעודי ורגעים משוחזרים מההליך המשפטי המורכב שרק כ-14% מהנשים והגברים שנפגעו מינית בכלל מעזים לעבור.
    האיש שראה הכול
    בימוי והפקה: גד אייזן

    רוקפור להקת הרוק היחידה שפועלת 30 שנה בישראל בשלושה עשורים – רוקפור. מקסם הנעורים ברוקנרול ועד התבגרות וההכרה במציאות החיים. מאורות הבמה ועד קושי הקיום של החומר והנפש ביצירה חסרת פשרות מרוממת נפש עד כאב
    קולו של אחמד
    בימוי: דוד אופק, איילת בכר, ממדוח אפדלה, דורון ג'רסי, נעם קפלן, שאדי חביב אללה, עידו סוסקולני
    הפקה: רנן שור, סתיו מרון

    הסרט הישראלי הדוקומנטרי הראשון בו מופיע גיבור ערבי יצא בשנת 1966. לאחר 50 שנה הוא זוכה לעיון מחודש על ידי בוגרי ביה"ס סם שפיגל במחווה ל"אני אחמד" שמורכב משישה סרטים קצרים בני כ15 דקות כל אחד
    שיעור מולדת
    בימוי: ענת זלצר, מודי בר-און; הפקה: יואב רועה, אורית זמיר

    "שיעור מולדת" היא מדריך מקוצר לתולדות הסכסוך הישראלי פלסטיני, מאת מודי בר-און וענת זלצר. סיכום מהיר ונהיר, של מאה ומשהו שנותיו, הצגה תמציתית של מושגיו היסודיים ומהלכיו המכוננים, תוך סידורם על ציר הזמן ועל מפת המרחב, כאשר הכול מספור ממגוון הזוויות והעמדות של המסוכסכים ושל המתווכים.
    חטיפה ממוסדת
    בימוי: עידית אברהמי; הפקה: מיקי גוב

    סרט תיעודי קצר שהוא חלק מפרויקט בשם בית חולים שדה X של האמנית פרופ' איה בן רון, שהוצג בביתן הישראלי במסגרת הביאנלה ה-58. הפרויקט כולל ארבעה סרטים דוקומנטריים קצרים, אשר בשניים מתוכם הקרן השקיעה.
    הסרט ״חטיפה ממוסדת״ הוא סרט דוקו בן כעשר דקות המביא את סיפור היעלמותם של תינוקות של שלוש אמהות, שהיגרו לישראל מתימן ועירק בשנות ה-50 של המאה ה-20. התינוקות נעלמו זמן קצר לאחר הגעתן של אותן נשים לישראל, כאשר הן לא הכירו את השפה ואת התרבות. סרט זה מגולל את השתלשלות האירועים שהובילה אותן להאמין כי התינוקות לא נפטרו, כפי שנאמר להן בזמן אמת, אלא נחטפו באופן ממוסד והועברו למשפחות אחרות לאימוץ. עד היום הן אינן יודעות מה עלה בגורל אותם תינוקות.
    גוש חימר
    בימוי: זוהר מלניק עזרא, רועי ויקטוריה חפץ

    סרט תיעודי קצר שהוא חלק מפרויקט בשם בית חולים שדה X של האמנית פרופ' איה בן רון, שהוצג בביתן הישראלי במסגרת הביאנלה ה-58. הפרויקט כולל ארבעה סרטים דוקומנטריים קצרים, אשר בשניים מתוכם הקרן השקיעה.
    "גוש חימר" הוא מונולוג נוקב של חפץ על גופה ומגדרה במהלך תהליך של שינוי מגדר. רועי ויקטוריה נמצאת בעימות מול הגוף שלה, מפרקת אותו וחושפת את עצמה למצלמה באופן מאוד ישיר וביקורתי, שלא תמיד מחמיא לגוף החשוף. המצלמה של מלינק עזרא לא "עושה הנחות". היא נעה סביב חפץ מכל כיוון אפשרי, מתקרבת ומתרחקת, פורצת את המגננות המקובלות של הצופה, מראה את הפגמים והחולשות של הגוף, ובאמצעותן מספרת את סיפורה של חפץ, על הדעות הקדומות של עצמה ושל הצופה, על הניכור מהגוף, על האנורקסיה שליוותה את נעוריה ועל המירוץ נגד הזמן.

    תעודה 2019 – פיתוח:
    מצרים, שיר אהבה
    בימוי: איריס זכי; הפקה: איריס זכי, אסף גלאי

    סיפור איחוד ערבי-יהודי כפול: משה – יהודי מצד אמו, מוסלמי מצד אביו, יוצא יחד עם שני ילדיו, אורי ואיריס, למסע בעקבות השורשים שלהם בקהיר, במטרה למצוא את משפחתם הערבית שבמצרים, אותם מעולם לא פגשו. במקביל, נפרש סיפור החיים יוצא הדופן של אמו של משה, הזמרת המצריה הנודעת סועאד זכי, וסיפור אהבתה לאביו, מחמד אלעקאד, המועברים בסרט כשיחזורים בסגנון של סרט ערבי קלאסי.
    הורה כרוב
    בימוי: דוד פישר; הפקה: יהלי גת

    מקום המדינה היה הנח"ל נייר הלקמוס הישראלי ליחסים בין החיים האזרחיים לצבאיים, בין ביטחון לדמוקרטיה, בין תנועות הנוער לנוער הברזלים ובין חינוך אליטיסטי לבין תחושת הקיפוח של בני עדות המזרח, בין החלום לבנות יהודי חדש בחברת מופת לבין המציאות המורכבת שמחפשת לתת ביטוי למגוון קולות ודעות.
    הסוד של גרשום שולם
    בימוי: עמיחי חסון; הפקה: יאיר קדר

    במשך כמעט אלף שנה היתה הקבלה הסוד השמור של היהודית, מועדון של רבנים וגברים מבוגרים בלבד, עד שגרשום שולם פתח את התחום לעולם כולו. זהו סיפורו של האינטלקטואל המרתק שהיה חברו הקרוב של ולטר בנימין, ממקימי ברית שלום, ובעיקר הדמות המרכזית שהביאה את הקבלה לעולם כולו.
    מותר לאהוב
    בימוי והפקה: צבי לנזמן

    תמיד נמשכתי רק לגברים שמנים, ומלאי ביטחון. אבל להומואים שמנים בדרך כלל אין ביטחון, הומואים עם ביטחון הם לא שמנים, ושמנים עם ביטחון הם בכלל לא הומואים. יום אחד פגשתי את מנשה, שענה על כל ציפיותי, והתאהבתי. כשגיליתי שהוא עבר טיפולי ״המרה״, במטרה להפוך לסטרייט, יצאתי לקרב על אהבת חיי.
    פשיטת רגל
    בימוי והפקה: יואב שמיר

    פשיטת רגל היא סדרת דוקו שתעקוב אחרי ארבע דמויות העומדות על סף פשיטת רגל.
    דרך שילוב סצינות סינמה וריטה וראיונות, ועריכה צולבת בין הסיפורים השונים, נהיה עדים להתדרדרות, ללבטים, לקשיים ולתקוות, ולניסיונות להציל את העסק ואת חייהם הפרטיים של גיבורי הסדרה.
    זריקת אמת
    בימוי: ענת אבן; הפקה: שוקי פרידמן

    הסדרה על שלושת פרקיה תעסוק בדמותו של השבוי הישראלי בחברה הישראלית. הסדרה תעלה פרשיות שבי מרכזיות מאז קום המדינה ועד היום ותציע מבט רחב על המשמעויות הגלויות והסמויות המייחדות את מושג השבי בהקשר הישראלי ואת התמורות שחלו במושג זה על פני שבעים שנות קיומה של המדינה.
    האיש שחלם ספרים
    בימוי והפקה: יניב ברמן, טוני קופטי

    "האיש שחלם ספרים" הוא סיפורו של דון-קישוט מיפו היוצא למסע חיפושים אחר דבר נדיר שכמעט נעלם – ספרים בשפה הערבית. הוא נפגש עם מוציאים לאור, סופרים ואנשי רוח ערבים ויהודים שהשפה הערבית יקרה להם והוא נוקט ביוזמות על מנת להחיות את התשוקה לספרים בשפה הערבית בקרב ילדים ומבוגרים והחזרתם לתודעה.

    דוקו-ספורט 2019 – הפקה:

    דון סטפנו
    בימוי: רחל לאה ג'ונס; הפקה: טל בכר, יאיר אגמון, אורי לוי

    סטפנו קוזין הוא מאמן הכדורגל האיטלקי הראשון בליגה הפלסטינית. דרך שגרת היומיום של קוזין, ועבודתו הצפופה במועדון "אהלי ח'ליל" בחברון, יוכלו צופי הסרט ללמוד על המציאות בשטחים, על הקשר בין הסכסוך לבין מגרשי הכדורגל, ועל התקווה והמשמעות שיכולים אחד עשר שחקנים ומאמן אחד, להעניק לחיים של האנשים מעבר לגדר ההפרדה.

    דוקו-ספורט 2019 – פיתוח:

    לחצות את הקווים
    בימוי והפקה: ראובן ברודסקי

    סרט תחקיר דוקומנטרי הנכנס לעובי הקורה של אחת התופעות המושתקות ביותר בעולם הספורט – פגיעה מינית של ספורטאיות בעיקר על ידי מאמנן. דרך עדויות על פגיעות עבר ומעקב אחר תלונה טרייה, הסרט מדבר על יחסי כוחות לא מאוזנים בין ספורטאיות לסגל הגברי ועל המערכת המפקירה, שאינה מפקחת ולא מונעת שחייבת להשתנות.

    אנימציה 2019 – הפקה:

    להתאהב ברקס
    בימוי: מעיין אנגלמן; הפקה: אלירן פלד

    "להתאהב ברקס"  הוא סרט על מקום קסום אחד שהיה קיים לזמן קצר מזמן. זה סרט על אהבת קולנוע, ועל הכוח של קולנוע ואומנות בכלל לחבר בין אויבים ובין תרבויות.
    היינו פצצה מפורזת
    בימוי והפקה: דותן מורנו

    סיפור התבגרות וגילוי מיני של נער בן 17 בעיירת פיתוח. בעקבות מפגש מקרי עם גבר מבוגר ממנו, אביתר יוצא למסע שיטוטים ברחובות העיר ופוגש נער בן גילו. המפגש ביניהם פותח נתיב אל עולם לא מוכר ממנו אי אפשר לחזור.

    אנימציה 2019 – פיתוח:

    טורו השועל-על
    בימוי: פיטר שקפנוביץ'; הפקה: עמית גיצלטר

    טורו הינו שועל קטן עם רצון ענק להרפתקה! תוך גילוי העולם וסובב אותו, טורו ילמד להתמודד עם הרגשות שהוא חווה, ואיך להביע אותם.
    ״טורו השועל-על״ הנו סרט קצר הנועד כהתכנות לסדרת אנימציה מצחיקה וחמודה לקהל היעד 4-6.
    Decomposition
    בימוי והפקה: עובד פורן

    מספנת פירוק ומחזור אוניות. מקום של מוות הן של ענקי ברזל גדולים שהפליגו בכל העולם ובאו לכאן לסיים את חייהם והן של פועלי המספנה אשר נשרפים למוות בעת ביצוע עבודתם. למספנה הזו מגיעה ספינה שמגלמת בתוכה את המעגל אכזרי הזה באופן בלתי צפוי.
    הלנה
    בימוי: דבי סיוינר וג'ניפר סיוינר; הפקה: ג'ניפר סיוינר

    הלנה חווה התקף חרדה. בעוד שבועיים צריכה לעזוב את הדירה שלה בה היא גרה במשך 12 שנה בדרום תל אביב. יחד עם ריימונדו, האלטר אגו/החבר הדמיוני שלה, הם יעברו יחד על עבר של הלנה ועל הפחדים שלה כדי לנסות למצוא את התשובה איך לצאת מהמשבר בו היא נמצאת היום.