24/03/2024 אירוע השקה לסרטי "2 דקות | בדיקת דופק"

בעקבות הקול קורא שפרסמנו לפני כמה חודשים, עשרות יוצרות ויוצרים שלחו לנו סרטונים יפהפיים, מרגשים ויצירתיים, שעסקו באירועי השבעה באוקטובר. מבין כל הסרטים שהוגשו, נבחרו 33 סרטים קצרצרים מז'אנרים שונים (תיעודי, עלילתי, אנימציה, ניסיוני), וזכו למענקי הפקה מטעם קרן מקור, בתמיכתם של אלונה אבט ותמיר פאול.

 

בואו לצפות בהם באירוע ההשקה של אסופת סרטי "2 דקות | בדיקת דופק".

יום רביעי, 3/4 בשעה 19:30, במרכז אניס לתרבות ביפו.

 

כרטיס ב - 20 ש"ח.

*הנחה לתושבי/ות תל אביב - כרטיס ב - 10 ש"ח בהזנת מספר תעודת הזהות כקוד קופון.

10/03/2024 סיכום אירוע הפיצ'ינג של חממת האנימציה

קשה לבחור איך להתחיל לספר את מה שקרה באירוע הפיצ'ינג של חממת האנימציה שלנו בחמישי האחרון... אירוע סולד אאוט? היה. שישה צוותים סופר מוכשרים שהציגו פרויקטים מקוריים, יצירתיים ויפהפיים? היו. פרזנטציות מעולות וקהל שלא מפסיק לצחוק ולהתלהב? היו ועוד איך! קרן כרמל, מנהלת תחום מחול וקולנוע במשרד התרבות כיבדה אותנו בנוכחותה? כיבדה בהחלט, והילה גברון, אחראית הרכש בחטיבת הדיגיטל בתאגיד, שאמרה מילים יפות על כל הפרויקטים, ועל הפוטנציאל הגדול שיש ליצירות אנימציה ישראליות - נו, מה, ברור שהייתה...

 

בקיצור, זה היה ערב מרגש ומעולה, שבסופו התכנס צוות השיפוט וישב עד שעת לילה מאוחרת. ונכון שלא היה פשוט לבחור, אבל בסוף התקבלה החלטה פה אחד, והפרויקט הזוכה הוא FUCK LOVE של דניאל ונטורה ומיטל ניר טל, שיקבלו מענק של 200,000 ש"ח לפיתוח והפקה של סדרת אנימציה! (ומי שלא היה, לא ידע איך הן העיפו את הקהל בפרזנטציה סוחפת וכנה על הפרויקט המצוין שהן הולכות לפתח. אנחנו עוד נשמע על הסדרה הזאת הרבה, אין לנו ספק.)

 

שיהיה להן בהצלחה ❤️

 

ואחרונה חביבה - לא שכחנו - נאחל בהצלחה לחני וינקלר גודמן מפיקת החממה המהממת, שמסיימת את תפקידה באיגוד מקצועות האנימציה 🙂

05/03/2024 הפרויקטים הנבחרים במסגרת חממת ה – XR בנושא משבר האקלים

26/02/2024 אוטוטו ייערך אירוע הפיצ'ינג הגדול של החממה לפיתוח סדרות רשת באנימציה – לא תבואו?

לפני מספר חודשים נבחרו שישה צוותים מלאי כישרון לתהליך פיתוח של תסריט לפיילוט, ארק עונתי לסדרה ופיץ' דק מקצועי.

בואו לראות את פרזנטציות הסיום שלהם באירוע הפיצ'ינג. אחד הצוותים יזכה במענק פיתוח תסריט לסדרה ובמענק הפקה בסך כולל של 200,000₪  לפיילוט של סדרת רשת באנימציה.

 

יום חמישי, 7.3, בסינמטק ת"א, אולם 6.

התכנסות - 19:00

תחילת האירוע - 19:30

 

החממה היא פרי שיתוף הפעולה של קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה, איגוד התסריטאים ואיגוד מקצועות האנימציה. אלו הפרויקטים שיוצגו באירוע: 

 

העורב והשועל - אלה בן-יעקב והדר אורן | משפחת פנסטה טובים ה2 - נדב שפר, שליו בן אליה וענן גיבסון | FUCK LOVE - דניאל ונטורה ומיטל ניר | כאפות - אדם מגרלה ויובל ניצן | רחוב לנקסטר 44 - חני דומבה ואלקי הרשברג | יוני איש המערות - דנה פטרוב, אבישי שמחוביץ ואבי קוצקל.

 

הכניסה ללא עלות, אך יש להירשם מראש

נתראה

20/02/2024 ברכות לזוכות ולזוכים אמש בטקס פרסי הפורום הדוקומנטרי!

רן טל | 1341 פריימים מהמצלמה של מיכה ברעם - פרס לסרט תיעודי באורך מלא, וזוכה במענק פיתוח מטעם הוט וקרן מקור

 

הניה ברודבקר | שלושתנו - פרס לסרט ביכורים

 

יפים גרבוי | שקרים שסיפרתי לעצמי - פרס הצילום

 

נועה הבר | 1341 פריימים מהמצלמה של מיכה ברעם - פרס עיצוב אומנותי

 

התרגשנו ממש!!

28/01/2024 כתמים של אור זוכה Smart Award – FipaDoc 2024

כמה שאנחנו התרגשנו, אין לתאר. איזה הישג מכובד.

כל הכבוד לאדם ויינגרוד ולצוותי ההפקה בישראל ובקנדה שלקחו חלק במסע של היצירה היפה הזאת.

 

ואלו נימוקי צוות השיפוט:

 

 

The Smart Jury unanimously decided to award 'Spots of Life' the Best Film prize in the Smart category.

This VR masterpiece dives into the destiny of Dan Layani, a solider who lost his sight in war. Unimaginable in a traditional format, imparting a powerful life lesson, ‘Spots of Light' has illuminated Biarritz Immersive with its profound storytelling, reminding us that courage and hope can indeed be found even in the darkest corners.

In the midst of full darkness, it reaffirms that one can always find his/her light.

18/01/2024 מפגש חממה שקיימנו השבוע במכון הצרפתי

סוף סוף זה קרה! מפגש פיזי ראשון במסגרת חממת ה - XR משבר האקלים ההיברידית שלנו התקיים השבוע במכון הצרפתי. את הבוקר פתחנו עם קובי גור, שהסביר לנו כל מה שצריך לדעת על צילום ב - 360°, ואז גם ירדנו לרחוב כדי להרגיש בידיים איך זה עובד. היה מרתק ממש.

אחר-כך ישב איתנו פרופ' יואב יאיר, איש האקלים האהוב עלינו וראש החטיבה לניהול סיכוני האקלים בביה"ס לקיימות באוניברסיטת רייכמן, וייעץ לצוותים על תכני הפרויקטים שלהם. זו הייתה הרצאה/שיחה מרתקת, מדכאת ואופטימית (זה אפשרי, מי היה מאמין). לקינוח, פגשנו שוב את ארבעת המנטורים הבינלאומיים של החממה ל - Show and Tell מקצועי ולמדנו על הפקה, שיווק, הפצה וגם על מגוון אופני ההשפעה שיש ליצירות אימרסיביות על קהל המשתמשים.

 

17/01/2024 תיבת תעודה – פרק חדש

פרק ראשון של 'תיבת תעודה' מאז פרוץ המלחמה.
היוצר והמפיק איתי קן-תור והבמאית יסמין קיני מדברים על האתגרים שבתיעוד ניצולים מהטבח ב-7.10. איך מספרים סיפור בצורה שמכבדת את אלו שאיבדו את הכל, מתי ואיך הופכת המצלמה לכלי טיפולי, והאם אחרי כל זה אפשר גם למצוא מקום להזדהות עם הסבל של הצד השני.

 

צילום מתוך קמפיין להשבת החטופים והחטופות: נטלי מדמון ובתה מספרות על החטופה אופליה רויטמן, לפני שהוחזרה מהשבי.

 

מגיש: דן שדור
עורכת: איילת בכר
יוצרת ומפיקה: דנה נאור הכהן
מערכת: עמית גורן, חגית בן יעקב, נגה חביון
הפודקאסט בחסות: קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה, הפורום הדוקומנטרי בישראל, ספריית בית אריאלה, עיריית תל אביב יפו אגף התרבות והאמנויות, המועצה הישראלית לקולנוע, משרד התרבות והספורט.

11/01/2024 פתיחת חממת XR בנושא משבר האקלים

ב – 6/10, אותו יום שישי שלא ידענו שיסמן עבורנו נקודת אל חזור, עוד התעסקנו עם הכנות לחממת XR בנושא משבר האקלים שהייתה אמורה להתקיים בנובמבר. זה היה אחרי שפרסמנו בקיץ האחרון קול קורא ליצירות נרטיביות במדיה חדשה, וקיבלנו מעל לשלושים הגשות, מתוכן בחרנו 8 פרויקטים מקוריים ומרתקים.
עברו שלושה חודשים מאז, וכידוע, הכול  השתנה. לצד הכאב האדיר שמלווה את כולנו כל הזמן (כל הזמן ממש), מצאנו דרכים להמשיך לקדם עשייה ויצירה קולנועית, וכן, אנחנו שמחים גם לספר עכשיו שהחממה יצאה לדרכה.
עברנו למודל היברידי וקיימנו השבוע את המפגש הראשון. כל זה לא היה קורה בלי השותפים הנפלאים שלנו: המכון הצרפתי בישראל – שגרירות צרפת בישראל, מכון גתה בישראל, מועצת הפיס לתרבות ואמנות - מפעל הפיס, פסטיבל NewImages ב-Forum des Images בפריז, בית הספר לקיימות והמעבדה לחקר מציאות מתקדמת – אוניברסיטת רייכמן.
את שמונת הפרויקטים שנבחרו לחממה ילוו ארבעה מנטורים/ות: מישל פיורליכט, יוצרת XR מנוסה מלונדון, אלן קואו, מנהלת שוק ה-XR בפסטיבל NewImages, סונקה קירשהוף, מנהל  INVR.SPACE, ו- Reallifefilms, יוצר וטכנולוג וסגן נשיא XR4EUROPE, והמנטור הרביעי, שהוא גם המנהל האומנותי ויוצר XR מנוסה - ניר סער.
עוד צפויים לנו מפגשים מרתקים עם מרצים ומרצות מצוינות מישראל ומחו"ל, שידברו על פיתוח, הפקה, גיוס תקציבים והפצה של יצירות XR מוגמרות. נמשיך לעדכן כאן על הכול, ונעלה גם חלק מההרצאות. Stay tuned.

07/11/2023 חממה לפיתוח תסריט לסדרת אנימציה

בקיץ האחרון, לפני שפקדה אותנו המלחמה הנוראית (ושיחזירו כבר את כל החטופים והחטופות, אי אפשר לנשום ככה), פתחנו קול קורא לחממת פיתוח לסדרת אנימציה. החממה היא פרי שיתוף הפעולה של הקרן עם איגוד מקצועות האנימציה ואיגוד התסריטאים, ונבחרו להשתתף בה ששת הפרויקטים הבאים (מימין לשמאל, מלמעלה למטה):

 

העורב והשועל - אלה בן - יעקב והדר אורן

משפחת פנסטה טובים ה2 - נדב שפר, שליו בן אליה וענן גיבסון

FUCK LOVE - דניאל ונטורה ומיטל ניר

כאפות - אדם מגרלה ויובל ניצן

רחוב לנקסטר 44 - חני דומבה ואלקי הרשברג

יוני איש המערות - דנה פטרוב, אבישי שמחוביץ ואבי קוצקל

 

במסגרת החממה יפגשו הצמדים הנבחרים (אנימטור/ית + תסריטאי/ת) את לי להב, ענבל ארבל ועידית שחורי – מנטוריות שיעזרו בפיתוח הרעיונות והידוק התסריטים. בנוסף, גילי דולב יתארח גם בסדנה וידריך את הצוותים על ההיבטים השונים הקשורים בהפקת סדרת אנימציה.

בתום החממה יערך אירוע פיצ'ינג מסכם, בו יזכה אחד הפרויקטים במענק הפקה של 200,000 ₪.

בהצלחה!

12/10/2023 לנוכח המצב, קרן מקור מזמינה אתכם.ן לצפייה חופשית בסרטים קצרים

*עריכה* - הסרטים הורדו לאחר חצי שנה, לקראת העלאת אסופת סרטי בדיקת דופק.

 

סרטי עלילה וסרטי אנימציה זמינים כעת לכל מי שצריך/ה רגע של הפוגה בתוך התופת שעוברת עלינו. הקרן שולחת ניחומים, חיבוק, אהבה ותקווה לכל נפגעי/ות המלחמה וקרוביהם.

 

אנא המתן לנציג/ מורן נקר

אשת לוט/ אורי בירגר

בגין/ רוני בהט

בוטיק חבל/ פיני טבגר

בוידעם/ יעל ניברון

דינה מלול עושה מלחמה/ עמית סרגוסי

הבר של מוריס/ תום פרזמן וצור אדרי

החיות הרעות שלך/ עידו שפירא ועמית כהן

היינו פצצה מפורזת/ דותן מורנו

הינומה/ אורית פוקס רותם

היפוגרביטציה/ יעקב ארנבר

הנכם מוזמנים/ יבגני רומן ואסיה לבטוב

הקרוואן האחרון/ לב ברודינסקי

השבת השחורה/ חנן ליברמן ומיטל משולם

וזאת השאלה/ אייל צדיק ויותם כסלו

יפהפיה ומוארת/ רונה סגל

כאשר היית איתי/ אפרת שלום דנון וגילי דנון

כיצד ומדוע התפוגג מר יהושוע/ משה בן אברהם

להתאהב ברקס/ מעיין אנגלמן ואלירן פלד

לימבו/ ברק דרורי

לשחק חולשה/ מעיין שוורץ

מעלה עקרבים/ יניב לינטון

סוס מקריסטל/ רונן עמר

סלמה/ סוהילה ג'טאס

פסק זמן/ ריטה בורודיאנסקי

פרפרים/ יונה רוזנקיאר

רוסו/ אתי ציקו

שפת אב/ יבגני גשינסקי

21/09/2023 שימו לב!

יוצרות ויוצרים, טכנולוגים וטכנולוגיות, אנימטורים ואנימטוריות ובעלי עניין אחרים,

יום העיון בנושא XR מדיה חדשה לא יתקיים ב 22.9 בשל אילוצי לו״ז. במקומו מתוכנן יום עיון פתוח במהלך חממת ה - XR שנקיים ב-20-23.11, (כנראה ב 22.11). בנוסף נקיים במהלך חודש דצמבר בימי שישי בבוקר ב 15.12, 22.12 וב-29.12 סמינר מקצועי תחת הכותרת ״כלים חדשים למספרי סיפורים ב-Virtual Production - הפקה דיגיטלית״, לקולנוע, טלוויזיה ומדיה חדשה.

פרטים נוספים יעלו בהמשך באתר הקרן, ברשתות החברתיות , ובקבוצת הפייסבוק ״קהילת מקור מדיה״.

20/09/2023 דחיית מועד יום העיון בנושא XR מדיה חדשה

יוצרות ויוצרים, טכנולוגים וטכנולוגיות, אנימטורים ואנימטוריות ובעלי עניין אחרים,
יום העיון בנושא XR מדיה חדשה לא יתקיים ב 22.9 בשל אילוצי לו״ז. במקומו מתוכנן יום עיון פתוח במהלך חממת ה - XR שנקיים ב-20-23.11, (כנראה ב 22.11). בנוסף נקיים במהלך חודש דצמבר בימי שישי בבוקר ב 15.12, 22.12 וב-29.12 סמינר מקצועי תחת הכותרת ״כלים חדשים למספרי סיפורים ב-Virtual Production - הפקה דיגיטלית״, לקולנוע, טלוויזיה ומדיה חדשה.
פרטים נוספים יעלו בהמשך באתר הקרן, ברשתות החברתיות , ובקבוצת הפייסבוק ״קהילת מקור מדיה״.

20/08/2023 פסטיבל אנימיקס 2023!

תודה לכל צוות אנימיקס המופלאים - בן, חני, יעל וגלית, על שיתוף פעולה מפרה ומהנה, ולאירוע ספידייטינג בלתי נשכח. לניר ברגר על הרצאה נפלאה בכיתת האמן על איך לכתוב לאנימציה, ולהילה גברון שהיה לנו הכבוד לארח באירוע, ושהעשירה אותנו בידע חשוב על כל מה שצריך לדעת לגבי העבודה מול חטיבת הדיגיטל בתאגיד!

היו סרטים מעולים, היה אירוע מצוין והיה פשוט פסטיבל נהדר.

נתראה בשנה הבאה 😊

02/08/2023 פודקאסט ״תיבת תעודה״ – פרק 5

פרק חדש בפודקאסט ״תיבת תעודה״!
והפעם על ״ליל הכלולות״, רחל אליצור יוצרת הסרט, אביגיל שפרבר מפיקת הסרט וד״ר מיכל פרינס, חוקרת מיניות ומטפלת בחברה הדתית והחרדית.
שלוש נשים אקטיביסטיות בשיחה מאירת עיניים ומרחיבת לב על התנאים שבהם קולנוע תיעודי יכול לעסוק בזוגיות ומיניות בחברה הדתית, החרדית ובכלל, ואיך כל זה קשור לריאלטי חתונמי? כל התשובות בפרק החדש של "תיבת תעודה".

תהנו!

23/07/2023 ברכות חמות להניה ברודבקר ואסף לפיד!

על זכייתם ב - 4 (!) פרסים בפסטיבל הסרטים בירושלים.

שלושתנו (הניה ברודבקר/ פרדס הפקות) זכה בפרט הסרט התיעודי הטוב ביותר, פרס הבימוי לסרט תיעודי ופרס העריכה.

השיבה מהפלנטה האחרת (אסף לפיד ויונתן אברהמי/ בלקשיפ הפקות) זכה בפרס על התחקיר הטוב ביותר בסרט תיעודי באורך מלא.

איזו אליפות!

18/07/2023 הזמנת כרטיסים לסרט "הבית בקריית שמונה"

ליסה פרץ, רובי אלמליח ואילנית באומן הביאו לנו כאן חתיכת סרט על חתיכת סיפור משוגע.

 

"הבית בקרית שמונה" יוקרן בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בירושלים בשלישי 18.7.23 בשעה 20:15 בסינמטק 3 ובראשון 23.7.23 בשעה 19:15 בסינמטק 2.

 

 

עשו לעצמכם/ן טובה ופשוט לכו לראות אותו!

 

05/07/2023 אירוע פיצ'ינג קצר אנימציה

כבר כתבנו כאן שהיה אירוע פיצ'ינג קצר אנימציה מדהים בשבוע שעבר, בשיתוף עם TISFF.

כל הפרויקטים היו פשוט יפהפיים וההגשות היו מצוינות.

ואז במוצ"ש שמחנו להכריז רשמית על הזוכות בשני מענקי הפקה לסרט אנימציה קצר ע"ס 150,000₪ כ"א.

דורין שוורצמן וגילי שני – שיהיה לכן בהצלחה!

 

 

21/05/2023 אירוע תעשייה XR בפסטיבל דוקאביב

במהלך פסטיבל דוקאביב, התקיים אירוע תעשייה XR, במסגרתו שמענו הרצאות מרתקות על אספקטים שונים בכל הקשור ליצירות נרטיביות בסוגי מדיה חדשים.
זה הזמן להודות למרצות ולמרצים המצוינים שהגיעו טל מיכאל הרינג (שגם אצר את האירוע), מאיה שקל, פרופ יואב יאיר, נמרוד שנית, אדם חבקין, פרופ' דורון פרידמן ומרילין לוי בוקארה.
חוץ מזה, אל תפספסו – אוטוטו, בשיתוף פעולה עם מפעל הפיס, נפרסם קול קורא לסרטי XR בנושא משבר האקלים!

15/05/2023 תיבת תעודה | פרק 3

הבמאי דוד וקסמן נחשף למציאות בה נעצרים ילדים פלסטינים בבתי כלא צבאיים ישראליים, והחליט לצאת למסע תיעודי שיחשוף את הסיפור. הסרט "שני ילדים ביום" הציג בארץ ובעולם וזכה בפרסים, אבל רק כששר התרבות מיקי זהר איים לשלול ממנו את התקציב מפני שהסרט "מוציא את דיבתה של ישראל", הוא התחיל לקבל תהודה ציבורית רחבה. האם יש מקום היום בציבוריות הישראלית לסרטים שמבקרים את המדיניות הישראלית בשטחים?

וקסמן ועו"ד מוריה שלומות, מנכ"לית "הועד נגד מעצרי ילדים" ינסו לענות על השאלה הזו, יחד עם הבמאי יואב שמיר - שמציין עכשיו עשרים שנה ליציאה של סרטו המופתי "מחסומים"', אחד הסרטים התיעודיים הישראלים המצליחים בכל הזמנים.

 

 

 

 

מוזמנות ומוזמנים להקשיב לפרק 3 של תיבת תעודה:  https://spotifyanchor-web.app.link/e/PdCjztjGGzb

 

מגיש: דן שדור

עורכים: דן שדור ואיילת בכר

יוצרת ומפיקה: דנה נאור הכהן

מערכת: עמית גורן, חגית בן יעקב, נגה חביון

 

הפודקאסט בחסות: קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה, הפורום הדוקומנטרי בישראל, ספריית בית אריאלה, עיריית תל אביב יפו אגף התרבות והאמנויות, המועצה הישראלית לקולנוע, משרד התרבות והספורט

11/04/2023 יוצרות ויוצרים בתחומי ה-XR, הזדמנות מיוחדת לפיתוח הפרוייקט הבא שלכם במסגרת ה European Creators' Lab

מועד הגשה עד ה16 לאפריל.
EUROPEAN CREATORS’ LAB
Call open for the Development Lab until April 16
The European Creators’ Lab travels Europe and starts with its first Lab for 2023 in Lyon/Villeurbanne.
The Lab offers three live-online masterclasses beginning of June and a five-day workshop on-site. David Adler, Gayatri Parameswaran, Nikolaj Stausbøl and Ioulia Isserlis are announced as first mentors alongside head of studies Mads Damsbo.
The focus is on storytelling, UX Design, and the creative challenges of immersive narrative worlds, knowledge transfer, international networking, and cross-disciplinary collaboration. Packed with expert sessions and masterclasses, it is a safe space to learn, explore, experiment and collaborate.
We address XR producers and creators, creative technologists, filmmakers, scriptwriters, performing artists, fine artists, game developers, journalists, communication professionals from the fields of marketing and advertising, museum and arts curators, lecturers, storytellers, film or stage directors – and everyone curious.
Participation is without an own project.
Online Masterclasses: Beginning of June
Development Lab: June 9 – 13, 2023
The participation fee is € 950.00 (plus VAT)
For French residents, this training is eligible under the Qualiopi quality standard through the entitlement to training. For more information or to find out how your costs can be covered – especially if you have a disability – please contact formation@polepixel.fr
The European Creators’ Lab is organised by IONDA GmbH, in cooperation with Pôle PIXEL, the Economic Development Agency of the City of Leipzig, Film Fund Luxembourg, in partnership with GRAME LIPS LAB, the Games & XR Association Middle Germany, XRMust, co-funded by the Creative Europe Media Programme of the European Union.

09/04/2023 פסטיבל NewImages בפריז 2023

היה מרגש להשתתף בפסטיבל NewImages בפריז 2023 ובשוק ה-XR שבמסגרתו. אנחנו גאים ש"אדי ואני", של היוצרת מאיה שקל וצוותה, שהתחילו דרכם בהשקעה של קרן מקור ובחממה ה-XR של מקור מדיה, זכו בפרס הפרזנטציה החשוב של ה-XR Market, שכלל השנה 45 פרוייקטים מרחבי העולם. חוויית הוי אר "Plastisapiens" מאת מירי צ'חנוביץ' ואדית יוריש, שהוצגה בבכורה בשנה שעברה ב-Tribeca וב-IDFA, בין היתר, בתמיכת קרן מקור ה-NFB ו-CMF מקנדה וקרן גשר, זכתה בפרס Impact. הישג גדול ליוצרות ה-xr שחלקו את הבמה עם חוויות חדשניות ויפות אחרות במסגרת התחרות הבינלאומית.

10/11/2022 יום תעשייה פתוח במסגרת חממת XR: מדיה חדשה

שמחים להזמין אתכם לשעתיים מרתקות על הפקה והפצה ומה שביניהם ב-XR מדיה חדשה.
היום הפתוח מתקיים כחלק מחממה בת ארבעה ימים שקרן מקור / מקור מדיה מקיימת ל-8 מיזמי XR שנבחרו בקול קורא שפתחנו באוגוסט.
כבר לא מפתיע לגלות איזה א.נשים מוכשרים מתהלכים ביננו; חרוצים, סקרנים, ואמיצים שקופצים ראש בהתלהבות ובתשוקה אל הלא נודע, אל הרפתקה חדשה – יצירה נרטיבית, אימרסיבית בעולמות ה-XR.
אז הצטרפו אלינו לטעימה. לא תתחרטו. בונים את קהילת ה-XR הישראלית!
הכניסה חופשית אבל צריך לאשר הגעה למייל: eveline@kerenamkor.org.il. מספר מקומות מוגבל.

24/10/2022 דוקאביב מזמין את יוצרות ויוצרי הסרטים הדוקומנטריים הישראלים להגיש סרטים לפסטיבל 2023!

סמנו ביומנים את תאריכי הפסטיבל ה-25 שיתקיים השנה בתאריכים 11-20.5.2023.
יוצרות ויוצרי הסרטים הדוקומנטריים הישראלים מוזמנים להגיש סרטים לפסטיבל דוקאביב - הפסטיבל הגדול והחשוב בארץ לסרטים דוקומנטרים.
בפסטיבל יתקיימו מספר מסגרות תחרותיות נושאות פרסים: תחרות ישראלית, תחרות בינלאומית, תחרות עומק שדה, תחרות מעבר למסך, תחרות סרטים קצרים ותחרות סטודנטים.
בנוסף יתקיימו הקרנות סרטים במסגרות שאינן תחרותיות, מפגשים עם אורחים בינלאומיים, אירועי תעשייה, הקרנות חוץ ברחבי העיר ועוד.
ההרשמה פתוחה לסרטים ישראלים שהפקתם הושלמה לאחר ינואר 2022 ושטרם הוקרנו או שודרו בישראל במסגרת שהיא (כולל סטרימינג ברשת).
יש להירשם באתר ולהגיש את החומרים עד יום חמישי 12 בינואר 2023 בשעה 15:00.
בהצלחה ולהתראות בדוקאביב 2023!

29/09/2022 במוצ"ש הקרוב, ה-1.10, הקרנת בכורה של הסרט המטלטל 'חיים בצל המוות'

סרטו התיעודי של הבמאי בילאל יוסף, על אוזלת היד של הרשויות לנוכח האלימות בחברה הערבית בישראל, ואי-יכולתו לספק למשפחתו הצעירה ביטחון בסיסי, מה שהוביל את הבמאי לשקול מעבר לג'נין שבשטחים הכבושים והמורכבויות היוצאות מכך.

1.10 || 22:00 || כאן 11

31/07/2022 מועמדות של "רוסו" בתחרות 'סרטים קצרים עד 40 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022

סרטן של הבמאית אתי ציקו והמפיקה רוני שמיס מביא אל חזית הבמה, בכישרון רב ובדיוק מעורר השתאות וחיבה, את סיפורה של רוסו, דמות צללים, מנקה גאורגית בבניין מקסיקו באוניברסיטת תל-אביב. סרט על אימהות, בדידות ועל החמקמקות של קשר אנושי אמיתי ומכבד. מומלץ בחום, זוכה פרס הבימוי בתחרות הסרט העצמאי הקצר בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים.

"רוסו" מועמד בתחרות 'סרטים קצרים עד 40 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022.
בהצלחה!

28/07/2022 מועמדות של "אנא המתן לנציג" בתחרות 'סרטים קצרים עד 40 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022

סרטם של הבמאית מורן נקר והמפיקה יפעת פרסטלניק בוחן בעין מדויקת ואוהבת את התנהלותה של אם חד-הורית הנאבקת נגד התפוררותה האישית במישור הכספי והאתי, מול גורם מסחרי מתעלל ואטום שאינו רואה אותה ממטר. ובכן, יש לה מה להגיד על זה.

"אנא המתן לנציג" מועמד בתחרות 'סרטים קצרים עד 40 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022.
בהצלחה!

27/07/2022 מועמדות של "אשת חיל" בתחרות 'סרטים תיעודיים מעל 60 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022

סרט הביכורים הסוחף של אנה סומרשף, בהפקת טל ברדה, מתעד בעוצמה ובכישרון את סיפורה המרגש, הנועז ופורץ הדרך של אסתי שושן - אישה חרדית שעושה הכול בבית: מטפלת בילדים ובמשק הבית וגם מפרנסת את המשפחה; אבל לכנסת אסור לה להיבחר ולהשפיע. שושן מחליטה לשנות איסור היסטורי בחברה החרדית ויוצאת למאבק בעל משמעות עמוקה וארוך טווח. היא נחושה לשחרר 600,000 נשים, אך מה המחיר האישי שהיא תשלם? אל תוותרו על צפייה בסרט משנה מציאות זה.
"אשת חיל" מועמד בתחרות 'סרטים תיעודיים מעל 60 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022.
בהצלחה!

26/07/2022 מועמדות של "העיר האחרת" בתחרות 'סרטים תיעודיים מעל 60 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022

סרט הביכורים של ליבי קסל, בהפקת עמי ליבנה ואיתי תמיר, מפוצץ בכישרון ותשוקה לחיים ולקולנוע. מצחיק, עצוב ואנושי, הסרט חושף באהבה ובחמלה חבורת אמנים ואמניות צעירות, בעיר התחתית בחיפה, החיה במעין קומונה רוויית רגשות, יצרים ושאיפות אין קץ ליצור, לפרוץ, להגשים ולהצליח, איש ואשה בדרכם רצופת המכשולים והמעצורים. סרט על חברות, על קבוצה ועל אינדיבידואליזם.
"העיר האחרת" מועמד בתחרות 'סרטים תיעודיים מעל 60 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022.
בהצלחה!

21/07/2022 "חיים בצל המוות" בפסטיבל הקולנוע ירושלים

קרן מקור גאה לברך ולחבק את הבמאי בילאל יוסף ואת המפיק מנס אבני לקראת יציאתו
לעולם של "חיים בצל המוות", סרט תיעודי כנה ומטלטל, פורץ דרך, שעוד ידובר בו רבות.
הסרט משתתף בתחרות דיאמונד לקולנוע ישראלי תיעודי באורך מלא, בפסטיבל הקולנוע ירושלים.
בהצלחה חברים יקרים!
بفخر كبير يتقدّم صندوق مَكور بأحرّ التّهاني إلى المخرج بلال يوسف والمنتج منس أفني، قُبيل العرض الأوّل للفيلم الوثائقيّ الهامّ، الصّادق والمؤثّر "حياة في ظلّ الموت" الّذي، من دون أدنى شكّ، سيُحدث أصداءً كبيرة!
الفيلم يشترك في مسابقة "دياموند" للفيلم الوثائقيّ الإسرائيليّ الطّويل، ضمن مهرجان القدس السّينمائيّ الّذي ينطلق اليوم.
حظًّا سعيدًا أيّها الأصدقاء الأعزّاء!

14/07/2022 מועמדות של "חורים" בתחרות 'סרטים תיעודיים מעל 60 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022.

קרן מקור ממליצה בחום לחברות ולחברי האקדמיה: צפו בסרטה של שירלי ברקוביץ׳ ״חורים״. שירלי נאבקה שנים כדי לספר את הסיפור הנוקב, המערער והמזעזע הזה, על מציאות ישראלית מלאה בחורים - תוצרים של שחיטות ואובדן מוסר, של קומבינות של חזקים מול חלשים, של מקורבים כנגד מי שלעולם לא יתקרבו לצלחת. זהו סיפור על מאבקו של אדם אחד בודד כנגד כול הסיכויים, למען צדק שיפוטי. המציאות עולה על כל דימיון.
"חורים" מועמד בתחרות 'סרטים תיעודיים מעל 60 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022.
בהצלחה!

14/07/2022 מועמדות "הלאפ דאנס האחרון" בתחרות 'סרטים תיעודיים מעל 60 דקות' בפרסי אופיר 2022!

קרן מקור גאה להמליץ לחברות ולחברי האקדמיה על סרטו התיעודי של ישרי הלפרין "הלאפ דאנס האחרון". כמו בסרטיו האחרים מעיז ישרי לגעת בנושאים שנויים במחלוקת, לחפור ולהפוך בהם כדי לפרק מוסכמות ולאתגר עמדות ותפיסות סטריאוטיפיות.

""הלאפ דאנס האחרון" הינו אחד הסרטים הנועזים אשר נעשו בזמן האחרון בישראל …סרט מטלטל, מרתק, ושונה בנוף"

"הסרט הזה הוא ציון דרך בשיח הפוליטי על עובדות מין"

"סרט מרתק וחשוב. שווה לראות, אם יש לכם עמדה בנושא הזה, אולי היא תזדעזע"

חלק קטן מן הביקורות על סרטו החשוב של ישרי הלפרין.

"הלאפ דאנס האחרון" מועמד בתחרות 'סרטים תיעודיים מעל 60 דקות' בפרסי אופיר לשנת 2022.
בהצלחה!

26/06/2022 אירוע פרזנטציות של מועד "קצר אנימציה"

הקרן קיימה ב-24.6, בקולנוע קנדה בתל-אביב אירוע פרזנטציות של מועד "קצר אנימציה", המתקיים זו השנה החמישית, בשיתוף הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים תל-אביב 2022.
באירוע הוצגו שש הצעות לסרטי אנימציה קצרים, לאחר שיוצריהם.ן סיימו מסלול חונכות תסריט של הקרן עם דברת נתן ואלונה וינד.
הסרטים שהוצגו בפני השופטים (יוסי גוון, אלונה וינד ועמית גורן) הם מטמורפוזה - זהר דביר, גלוג - אורי גולדברג, הלופ של ג'מילה - עידן לוי, סבאתז' - אדם מגרלה, ויהי אור - תמר אקהויז, ו-תשאיר את האור דולק - דפנה אנגלנדר.
שני המיזמים שזכו להשקעה בהפקה של 150,000 ש"ח כ"א הם:
"גלוג": כשפירות העץ היחיד הצומח בכוכב קטנטן עומדים להיגמר, איש הבוץ הגרגרן שחי בו יעשה כל שביכולתו לשמור אותם לעצמו, תוך כדי השמדת סביבתו. האם יבחין בנזק לפני שיהיה מאוחר מדי? זהו סרט אנימציה בסטופ מושן בשיתוף עם חברת אנימציה ישראלית-צ'כית, בתמיכת המיזם לקולנוע וטלוויזיה ירושלים ובשיתוף עם חברת ההפצה הצרפתית MIYU.
"תשאיר את האור דולק": תוך כדי מעבר דירה, אלינור, צעירה אבודה וחולמנית, נאבקת לשמר את הפנטזיה שלה על זוגיות אידילית בתוך מערכת יחסים הרסנית. סרט זה יעשה בטכניקה משולבת של ציורי שמן על זכוכית עם עבודת קאט-אאוט על שקפים. זכה במענק פיתוח מהמיזם לקולנוע וטלוויזיה ירושלים.
הפרזנטציות בכללותן היו ברמה גבוהה שהבליטה את התכנים המרתקים ואת הסגנונות השונים המותאמים להם בשפת העיצוב והאנימציה.
כל אחד מהמיזמים הוכיח את הרמה הגבוהה והפוטנציאל הגדול טמון בתחום האנימציה הישראלית.

09/06/2022 פסטיבל NewImages!

שמחים לקחת חלק בפסטיבל NewImages בפריז!

הפסטיבל החדשני עוסק בטכנולוגיית המציאות המורחבת (XR), טכנולוגיה שאנו מאמינים בקידומה ובפוטנציאל העצום שלה בתעשיית הקולנוע.
הפסטיבל כולל גם התנסויות ממשיות, כגון חווית מציאות מדומה בקתדרלת נוטרדאם לאורך 1,000 שנים ועד לשריפה ב2015.

הפסטיבל שהחל אתמול, כולל משלחות מכלל העולם, ייערך עד ה12 ביוני.

17/02/2022 "פנסטסטי כאן" על המאייר דוד פולונסקי, סרטו של אופיר טריינין

אופיר טריינין, במאי הסרט: גאה ומתרגש לספר שביום חמישי הקרוב ה17.2 בשעה 22.30 ישודר סרטי החדש "פנטסטי כאן" (30 דק') במסגרת הסדרה "מוזות" של "כאן" 11.
הסרט הוא על המאייר דוד פולונסקי David Polonsky שצייר בין השאר את הסרטים "וואלס עם באשיר" "כנס העתידנים" "אגדת חורבן" ועשרות ספרי ילדים ביניהם:" על עלה ועל אלונה, "לילה בלי ירח" "הכבש השישה עשר "ועוד. רב האנשים אני מניח יזהו את היצירות אבל קצת פחות את האיש שצייר אותן והאיש, איך לומר, הוא המייקל ג'ורדן בתחומו שמעדיף פשוט לצייר בלי שיפריעו לו.
אז החלטתי לעשות מעשה נועז ובעזרתו של אחי עמית (מאייר מוכשר בטירוף גם הוא) חברו של פולונסקי ,הצלחתי להגיע לפולונסקי ואף לשכנעו שאעשה עליו סרט.
וכך נפל בחלקי לעשות סרט שהוא דיוקן אינטימי וקטן (יש שיגידו אפילו מרגש)על אחד האנשים הכי מוכשרים וצנועים שמסתובבים כאן.
כל זה לא היה קורה ללא שותפי ליצירה... הצלמים שהם חברים- עודד קירמה, אורי לוי ורואי רוט, העורכת הנהדרת והחכמה- איילה בנגד, המוסיקאי המופלא- אבי בללי , אשת המיקס המשובחת והמקסימה -רותם דרור איש הצבעים הנהדר - תומר בהט, רן סלוין על האריזה הגרפית , מפיקת הפוסט שאין עליה- הגר אלרועי uהמנהל הטכני המקצועי והמסור- עומר לשם.
ותודה ענקית כמובן לאלה שבזכותם זה קרה ,שלאורך כל הדרך ליוו,ייעצו ותמכו:(מקצועית ורגשית) לעמית גורן ואבלין קלוגר-קדיש מקרן מקור ולגילי גאון, סיון ארבל lומיכל וינטרוב מכאן11.
"פנטסטי כאן" חמישי הקרוב ב22:30 ב"כאן" 11...נשמח שתבואו (-:

26/08/2020 קול קורא לסרטים קצרים 08/2020

קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה (ע"ר)
מזמינה יוצרות ויוצרים עצמאיים להגיש הצעות להשקעה
בסרטים קצרים עלילתיים(אורך עד 18 דק')
בסרטוני אנימציה (אורך עד 11 דק')
(אורך פרקים של עד 11 דק')
בסרטים בטכנולוגיית VR )עד 11 דקות) בשלבי הפיתוח,
ההפקה והשלמת ההפקה
מועד אחרון להגשה: 27.9.2020 בשעה 12:00
השקעת הקרן מותנת בקבלת תקציב 2020 — 2021 ממשרד התרבות והספורט
אין להגיש סרטי סטודנטים
לפרטים ונהלי הגשה היכנסו לאתר קרן מקור www.kerenmakor.org.il
לשאלות וסיוע ניתן לפנות למשרדי הקרן office@kerenmakor.org.il ;03—5664746
בהצלחה!

26/08/2020 קול קורא לסרטי תעודה 08/2020

קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה (ע"ר)
מזמינה יוצרות ויוצרים עצמאיים להגיש הצעות להשקעה
בסדרות תעודה, בסרטי תעודה קצרים ( 15 — 30 דק'),
בסרטי תעודה ארוכים (45+ דק')
בשלבי הפיתוח, ההפקה והשלמת ההפקה
מועד פתיחת ההגשה: 26.8.2020
מועד אחרון להגשה: 29.9.2020 בשעה 23:59
השקעת הקרן מותנת בקבלת תקציב 2020 — 2021 ממשרד התרבות והספורט
אין להגיש סרטי סטודנטים
לפרטים ונהלי הגשה היכנסו לאתר קרן מקור www.kerenmakor.org.il
לשאלות וסיוע ניתן לפנות למשרדי הקרן office@kerenmakor.org.il ;03—5664746
בהצלחה!

21/06/2020 "להתאהב ברקס" זכה בפרס סרט הילדים הטוב ביותר בפסטיבל אנסי

מברכים וגאים מאוד במעיין אנגלמן ואלירן פלד, יוצרי הסרט הסרט "להתאהב ברקס", אשר זכה בפרס במסגרת פסטיבל אנסי, האירוע היוקרתי בעולם האנימציה. הסרט קטף את הפרס לסרט הילדים הטוב ביותר, המחולק בידי ענקית התקשורת הצרפתית, קאנל פלוס.

03/05/2020 "תקווה" תעודה קצר – המיזמים הנבחרים להשקעה

 שמחים להציג את ארבעת המיזמים שזכו להשקעת פיתוח, הפקה והשלמת הפקה במסגרת "תקווה" – קול קורא תעודה קצר:

 

פיתוח (15,000 ₪)

 

הקו

 

בימוי ותסריט: גולן רייז ושרון יעיש; הפקה: חגי ארד

 

הצצה ראשונה לדרמה המתרחשת בתוך המוקדים החסויים של ער"ן - עזרה ראשונה נפשית ה –Underground  של מדינת ישראל.

 

הפקה (100,000 ₪ לכל מיזם)

 

ממקום למקום

 

בימוי: איילת בכר הפקה: ניקולאס יעקב, אחלאם כנעאן ודוד אופק

 

סדרה תיעודית על נושא בוער בקרב צעירי החברה הערבית בישראל, בני דור הY והZ:
איפה לגור, פה או שם? בכפר או בשכונה שם גדלו או בעיר מעורבת, או אולי ביישוב עם רוב יהודי?
עבורם, רגע ההחלטה מגלם תקווה אדירה: שיצליחו לחיות כאן בשוויון מלא, שיגשימו עצמם מקצועית ואישית, ובה בעת- ישמרו על זהותם.

 

מחמיצים

 

בימוי: איל גולדברג; תסריט: נועה ברמן הרצברג; הפקה: נועה ברמן-הרצברג, איל גולדברג

 

בשלוש השנים האחרונות מתקיימים בביתה של נועה ברמן-הרצברג, תסריטאית ו"מחמיצה סדרתית", ערבי החמצות. היא פותחת שולחן עם ההחמצות שלה (חמוצים וכבושים) ומזמינה אנשים לספר החמצות מהחיים שלהם. בזמן שהם משתפים בתקוות שנופצו, תוכניות שנגדעו והרהורי חרטה נרקמת ביניהם אינטימיות חזקה ויוצאת -דופן בעידן בו קשר בינאישי הופך נדיר יותר ויותר.

 

השלמת הפקה (40,000 ₪)

 

שום דבר מיוחד

 

בימוי והפקה: אפרת ברגר; תסריט: אפרת ברגר, מיילין מלניו

 

דוקו-אנימציה. שתי נשים חיות יחד בין ארבע קירות ומחכות. אחת למוות שלא מגיע לקחת אותה והשנייה לחיים שיתחילו עבורה כשזה יקרה. פנטזיות על מקומות רחוקים נוצרים ונשברים, כשהכאן ועכשיו קורא להן לחבק את התקיעות ולהתרווח לתוכה.

 

 

23/04/2020 קול קורא "קצר אנימציה"

קרן מקור והפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים שמחים להציג את שבעת המיזמים שעלו לשלב הפיתוח.
בחודש יולי יתקיים אירוע פיצ'ינג בו יתמודדו יוצרי.ות  הסרטים על שני מענקי הפקה בסך 150,000 ₪.

 

עד אז יעברו יוצרי.ות המיזמים תהליך של חונכות תסריט ואנימציה עם אוריה הרץ (תסריטאי ובמאי בתחום העלילתי) ועם טל קנטור (אנימטורית ובמאית), בהתאמה.

 

חמוצים

 

תסריט והפקה: אניה כספי שמאע;  בימוי: אניה כספי שמאע, מירי דוחיקיאין; אנימציה: ויטאלי מגדליץ

 

אינה, בת 15, עולה לישראל בעלייה הגדולה של שנות ה-90. קשיי העלייה נוספים לקשיי גיל ההתבגרות. הסבתא האהובה שלה מירה והחברה הכי טובה שלה קטיה, שנשארו באוקראינה. המכתב שמקבלת מקטיה גורם לאינה לקנאה. אינה כותבת לקטיה מכתב תשובה מלא בשקרים שמתגלגלים לסבתא מירה וגורמים לה לעשות עליה לישראל.

 

קולסטרום

 

תסריט והפקה: יניב לינטון; בימוי: יניב לינטון, מרגריטה בלקלב; אנימציה: יוסף בלקלב

 

רגע אחרי שהמליטה בפעם הראשונה – סילביה הפרה עומדת בפני החליבה הראשונה שלה. הלומה ומבולבלת היא מתוודעת למציאות הקשוחה והתעשייתית שמצפה לה ברפת. סילביה נמשכת בין הרצון להתיישר עם העדר, לבין הרצון להאמין לפרה אחת משוגעת שמספרת על גן עדן לפרות בשם הודו. המציאות הדיסטופית של חיי הפרות ברפת משמשת רקע לקומדיה שחורה מלאת רגש וחמלה.

 

מזל דגים

 

תסריט: עומר חמאווי; הפקה: ענת קוסטי; בימוי ואנימציה: לי דרור

 

אחרי שרונה התרחקה ממשפחתה בישראל ועברה ליפן - ידיעה על מות אחותה מטלטלת את עולמה. כשהיא מנסה להתכחש לאובדן ולהמשיך בחייה כבת משפחה להשכרה, העולם הפיקטיבי שהיא בנתה לעצמה נסדק – והיא מגלה שאת ההחמצה הגדולה בחייה היא לא תוכל להשיב.

 

הבר של מוריס

 

תסריט, אנימציה והפקה: צור אדרי; הפקה ובימוי: תום פרזמן

 

מול מותו הקרב, נזכר מהגר יהודי-אלג'יראי בחייו הסוערים, ובמרכזם הבר הגאה אותו פתח בפריז בתחילת המאה ה-20

 

פסי הרכבת

 

תסריט ובימוי: תום מדר; הפקה: עמית גיצלטר; אנימציה:  The Hive Studio

 

חברותם של ילדה שתקנית וחברה הדמיוני, הדג הפטפטן החי בפיה, עומדת למבחן כשהביריון של השכונה גונב ממנה את מתנת היומולדת שקיבלה מאביה, אותו היא מעולם לא הכירה. במהלך המרדף אחרי הביריון, הילדה תעבור תהליך של התבגרות והבנה שכדי להצליח לחיות בהווה, עליה להניח למכאובי העבר.

 

החיות הרעות שלך

 

תסריט ובימוי: עידו שפירא ועמית כהן; הפקה: עידו שפירא; אנימציה: עידו שפירא ועמית כהן

 

לאחר שאב המשפחה עזב את הבית, והיא נשארה לגור עם אמה הנזקקת והשתלטנית, עכברה צעירה ומרדנית מתחילה לצאת עם חיות מוזרות ברחבי העיר. למרות והגברים הפוגעניים ויחסיה המתדרדרים עם אמה , העכברה נחושה לזכות בעצמאות ובתשומת לב, ולא לחזור לחייה הכנועים.

 

בירעם

 

תסריט ובימוי: צביקה בוקסנשפנר; הפקה: לורה סמארה; אנימציה: יעל רייספלד

 

דועאא ובנה טועמה מגלים שקיבוץ חדש מוקם על הכפר שלהם. כעת, לאחר שאיבדו הכל, הם חייבים למצוא דרך כדי לשרוד.

26/02/2020 מיזם ״עד 10״ 2019 – ימי עבודה בתל אביב

סדנה ליוצרי הסרטים הקצרים' נתמכי הקרן' נפתחה אתמול במרכז הקהילתי הגר״א.
חונכי הסדנה: גור בנטביץ׳, מאיה הפנר
ציירי הסטוריבורד: עידן שני, לירון נרונסקי
משתתפי הסדנה: לי גילת, יהונתן אופק, רוני בהט, שירה מישר, אוריה הרץ, אורית זמיר, איל אלישע, מורן נקר, אתי ציקו, דוד טאובר אפרת שלום דנון, גילי דנון, אלקי הרשברג בן-נעים, מורן נקר, עמיאל קסטנבאום

18/12/2019 עד 10 2019 – הזוכים בהשקעת הפקה

מיזם "עד 10" 2019 הגיע לסיומו.
לאחר תהליך פיתוח ואירוע פיצ'ינג נבחרו 8 פרויקטים שיזכו להשקעת הפקה.
קרן מקור מבקשת להודות לכל המגישים, הלקטורים והשופטים שלקחו חלק במיזם.
בנוסף לכך, חברת UCM - אברהם פירחי וחיליק מיכאלי - העניקו שני פרסי ליווי הפקה לסרטים:
"היום הכי יפה בשנה" ו "תמ"א 38".

 

הסרטים הזוכים:

 

היום הכי יפה בשנה

זהו יום חג ליונה, אחות וותיקה שמסיימת תפקיד מסור של שנים ויוצאת סוף סוף לפנסיה,
אולם יונה תגלה שבעוד אצלה זה יום חג, בית החולים ממשיך כהרגלו כאילו לא קרה דבר והרעב שלה להכרה ולמילה טובה נותר ללא מענה.
תסריט ובימוי: שירה מישר; הפקה: ליהי סבג

 

אנא המתן לנציג

דליה אוזן, אם חד הורית מרמלה, מגלה שהחשבון שלה נחסם. הוראת הקבע לגן חזרה, והגננת מסרבת לקבל את הילדה. דליה חסומה. אפילו במבה לילדה היא לא יכולה לקנות. היא יוצאת למסע ייסורים בין מוקדים טלפוניים. כשהיא נכשלת, היא מחליטה לנסוע הישר למוקד הטלפוני של החברה שדפקה אותה, להשיב את כבודה.
תסריט ובימוי: מורן נקר; הפקה: יפעת פסטרלניק

 

גלובסטר בכנרת

1996. יום לפני הבגרות בתנ"ך. נער צעיר, שחברו גוסס ממסרטן, מגלה על חוף הכנרת גלובסטר - גוויה של יצור לא מזוהה שנסחף מן המצולות.
תסריט ובימוי: דוד טאובר; הפקה: אליה טאובר

 

בית על הים

מרים כהן, אישה בשנות השבעים לחייה, שוכבת פצועה על רצפת חדר האמבטיה. ציון בעלה שרוע עליה מחוסר הכרה. היא לא יכולה לזוז, איש לא שומע את צעקותיה לעזרתה. מרים מנסה להזיז אותו מעליה, אבל זו משימה בלתי אפשרית. חבוטה וחבולה מרים יוצאת למסע להצלת חייה.
תסריט: גילי דנון; בימוי והפקה: אפרת שלום דנון וגילי דנון

 

חוף הכלבים

מאיה, הגיבורה של הסרט, מוצאת כלבה בים. הכלבה- גדולה, רטובה, נבונה, מעט מוזנחת- נובחת אל הים. ברור למאיה שהיא איבדה משהו. גם מאיה איבדה משהו, והיא רואה מבעד לכלבה את קווי המתאר של הבעלים שלה, אישה ששמה קץ לחייה במים הסוערים. הכלבה חסרת השם יכולה לתת למאיה את מה שהיא צריכה כדי לחזק את אחיזתה הרופפת בחיים.
תסריט ובימוי: אורית זמיר; הפקה: יואב רועה

 

שקר לבן

שלושה חברים בני 14 תקועים בלי דרך לחזור הביתה בליל שבת. רני לא רוצה שחבריו האליטיסטים יגלו שאבא שלו נהג מונית אבל הוא מוצא את עצמו עם הגב לקיר - הגיע תור ההורים שלו להחזיר והוא כבר לא יכול להתחמק. אבא שלו מגיע עם המונית אבל רני לא מספר שהם מכירים.
תסריט ובימוי: איל אלישע; הפקה: אביב בן-שלוש

 

תמ"א 38

אישה זקנה ובודדה אשר לא יצאה מביתה הקטן שנים רבות יוצאת למסע אחרון בעקבות גלויה ישנה. גלויה של חוף ים תל אביבי. בדרך היא תגלה שהעולם השתנה ושלה כנראה אין יותר מקום בו. היא תספיק להגשים את הפנטזיה הגדולה שלה, לראות את הים מקרוב, בפעם האחרונה.
תסריט: שירה פורת; הפקה ובימוי: עמיאל קסטנבאום

 

רוסו

רוסו – עובדת זרה מגאורגיה, מתחילה עוד משמרת ניקיון ארוכה בפקולטה לאומניות שבאוניברסיטת תל אביב. היא שומרת על ראש מורכן, עושה את עבודתה כנדרש ומעבירה את המשמרת בשיחות ארוכות בטלפון עם בנה שנשאר בגאורגיה. בדרך כלל איש אינו מבחין בה או מכיר בקיומה. לא היום.
תסריט ובימוי: אתי ציקו; הפקה: רוני שמיס

 

לעוף גבוה

אמא ואנה מגיעות לביתם החדש בירושלים בשכונה חרדית ״רמות פולין״ שנראית כמו כוורת. השכונה ריקה כולם נסעו עם הרבי.
אנה פוגשת את שניאור ילד בן גילה שנשאר מאחור וביחד הם פותרים תעלומה על הבחור שהיה גר בדירה שלהן קודם.
תסריט ובימוי: אלקי הרשברג בן-נעים; הפקה: אביגיל שפרבר

 

בגין

בגין, הכלבה של גיל, מגורשת מהמושב. השתיים יוצאות למסע בחיפוש אחר בית ללילה.
תסריט ובימוי: רוני בהט; הפקה: קובי מזרחי

 

שהחיינו

אהרון (18) מסיים בילוי לילי בירושלים ולא מוצא שקית שהטמין בקרבת מקום. בלי השקית הוא לא יכול לשוב הביתה. מני (25), הברמן מהפאב בו בילה אהרון, מציע לעזור לו. במהלך הלילה יגלה אהרון כי לשניים יש לא מעט מן המשותף.
תסריט, בימוי והפקה: אוריה הרץ

 

 

 

 

 

22/12/2019 תחרות הפורום הדוקומנטרי בישראל – "לאה צמל" הוא הסרט התיעודי הטוב ביותר באורך מלא, "העברים" היא הסדרה התיעודית הטובה ביותר

"לאה צמל, עורכת דין", סרטם של הבמאים פיליפ בלאיש ורחל לאה ג׳ונס, זכה בפרס הגדול לסרט תיעודי באורך מלא ובפרסים בשווי 90 אלף ש"ח.

בפרס לסדרה התיעודית הטובה ביותר זכתה הסדרה "העברים" של יאיר קדר, אשר במסגרתה נוצרו הסרטים הבאים שנתמכו ע"י הקרן: המעורר י.ח. ברנר בבימויו של יאיר קדר, "איבד פוגל את פוגל" בבימויה של איילת עופרים ו"דבש שחור, שירת חייו של אברהם סוצקבר" בבימויו של אורי ברבש.
כמו כן זכתה הסדרה בפרס עיצוב פסקול שהוענק לאביב אלדמע, גיל תורן ועמי ערד, ובפרס המוזיקה המקורית הוענק לאסף אמדורסקי, אבי בללי, אלון לוטרינגר, עדי רנרט, עמית חי כהן, תום דרום ואסא רביב.

06/10/2019 "עד 10" 2019 – הסרטים שעלו לשלב הפיצ'ינג

להלן רשימת ופירוט הסרטים ויוצריהם אשר עלו לשלב הפיצ'ינג של מיזם "עד 10" 2019 לסרטי עלילה קצרים.

דקלה קידר ולי גילת תחנוכנה את התסריט של היוצרים לקראת אירוע הפיצ'ינג שיתקיים במהלך חודש דצמבר הקרוב. בהצלחה!

לעוף גבוה
תסריט ובימוי: אלקי הרשברג בן נעים; הפקה: אביגיל שפרבר

אמא ואנה מגיעות לביתם החדש בירושלים בשכונה חרדית ״רמות פולין״ שנראית כמו כוורת. השכונה ריקה כולם נסעו עם הרבי.
אנה פוגשת את שניאור ילד בן גילה שנשאר מאחור וביחד הם פותרים תעלומה על הבחור שהיה גר בדירה שלהן קודם.

היום הכי יפה בשנה
תסריט ובימוי: שירה מישר; הפקה: עומרי לוי

הסרט מלווה את האחות יונה ביומה האחרון בעבודה. ביקור נשיאותי משבש ליונה את מסיבת הפרישה לקראת הפנסיה. יונה נשארת שוב ושוב מחוץ למרכז העניינים, הופכת מעובדת דומיננטית לשקופה. משבר הפרישה והרעב להכרה מלווה את יומה. היא מנסה בכל כוחה לסיים יפה תקופת חיים ומשמעותית. ולבסוף מארגנת בדרכה מסיבת פרידה עצובה.

המלך בא לכאן הלילה
בימוי והפקה: רוני גאמר; תסריט: ניר שטראוס

לליאור, שחקן צעיר בהצגה "מקבת", יש רק שורה אחת. הדר, השחקנית הראשית, מדלגת עליה כל ערב. ליאור מחליט להילחם על השורה שלו מול הכוכבת העומדת על שלה, הוא יאמר "המלך בא לכאן הלילה" גם אם תהיה זו השורה האחרונה שיגיד אי פעם

עזר כנגדו
תסריט ובימוי: יותם קניספל; הפקה: אסתי יעקב-מקלברג

כשרחל מאבדת את בעלה חולה האלצהיימר ,יצחק,  אחרי פיקניק משפחתי, היא מקבלת הצצה איך זה ירגיש בלעדיו:
לא להיות יותר מטפלת יותר, לא להיות בצלו ובעיקר, לרגע, עצמאית.
היא לא מודיעה לרשויות. הערב תיזכר איך זה להיות קצת לבד. אך האם זה יספיק לה?

אנא המתן לנציג
תסריט ובימוי: מורן נקר; הפקה: יפעת פסטרלניק

דליה אוזן, אם חד הורית מרמלה, מגלה שהחשבון שלה נחסם. הוראת הקבע לגן חזרה, והגננת מסרבת לקבל את הילדה. דליה חסומה. אפילו במבה לילדה היא לא יכולה לקנות. היא יוצאת למסע ייסורים בין מוקדים טלפוניים. כשהיא נכשלת, היא מחליטה לנסוע הישר למוקד הטלפוני של החברה שדפקה אותה, להשיב את כבודה.

בית על הים
בימוי: אפרת שלום דנון, גילי דנון; תסריט: גילי דנון; הפקה: אפרת שלום דנון

מרים לוי (75), שוכבת עירומה ופצועה על רצפת חדר האמבטיה. ציון (77) בעלה שוכב עליה. היא לא יכולה לזוז, ואיש לא שומע את צעקותיה לעזרתה. ערומה וחבולה על רצפת האמבטיה מרים יוצאת למסע להצלת חייה.

מרים
תסריט ובימוי: רות גלנץ

מרים בת 11 לומדת בבית ספר חסידי בירושלים. כולם קוראים לה כושית. עד שמגיעה דקלה לכיתה, דקלה יותר כושית ממנה. למרים הזדמנות להעביר לדקלה את הירושה ולעלות בסולם הכיתתי. כליאתן במקלט מאלץ את מרים לפגוש את הצל ה"כושי" בתוכה.

חוף הכלבים
תסריט ובימוי: אורית זמיר; הפקה: יואב רועה

כַּלבּה ללא שֶם עוברת ידיים. מאישה שרוצה למות למאיה. ממאיה לשוטרת, ואז לכַּלְבִּיַיה, חַזַרַה למאיה, לאיש בַּיַם ושוב למאיה. עכשיו מאיה צריכה לבחור- לצוף או לצלול, לאהוב או לעזוב.

 

שקר לבן
תסריט ובימוי: איל אלישע; הפקה: קובי מזרחי

שלושה חברים בני 14 תקועים בלי דרך לחזור הביתה אחרי סרט של ערב שישי בקולנוע רב-חן. רני צריך להחליט אם להפגיש בין שני העולמות אותם הוא כל כך מתאמץ להפריד - החברים וההורים.

 

הזקנה והים
בימוי: עמיאל קסטנבאום; תסריט: שירה פורת; הפקה: לאון צימן

אישה זקנה ובודדה אשר לא יצאה מביתה הקטן שנים רבות יוצאת למסע אחרון בעקבות גלויה ישנה. גלויה של חוף ים תל אביבי. בדרך היא תגלה שהעולם השתנה ושלה כנראה אין יותר מקום בו. היא תספיק להגשים את הפנטזיה הגדולה שלה, לראות את הים מקרוב, בפעם האחרונה.

 

רוסו
תסריט ובימוי: אתי ציקו; הפקה: רוני שמיס

רוסו – עובדת זרה ממוצא גאורגי שהשאירה את בנה הקטן בגאורגיה עם אמה, מנקה מידי יום במשמרת אחר הצהריים את מסדרונות הפקולטה לאומניות באוניברסיטת תל אביב. היום היא הגיעה במיוחד למשמרת בוקר, זהו יום מיוחד בשנה. היום היא תצטרך לצאת מוקדם. זה היום שבו היא תתאחד שוב עם בעלה.

 

אכטונג בייבי
תסריט, הפקה ובימוי: נגה נצר

אשה בהריון מתעמתת עם שדים דרך העובר הגדל בתוכה.
שירלי מגלה שהיא בהריון מבן זוגה הגרמני גונתר לאחר עזיבתו הדרמטית את ביתם, בית מגוריה לשעבר של סבתה ניצולת השואה. היא מאמצת את פחדיה של הסבתא מגרמנים וחווה מחדש את טראומת היחסים עם גונתר דרך העובר שברחמה.

 

06/10/2019 אירועי קרן מקור בפסטיבל הקולנוע חיפה 2019

קרן מקור שמחה וגאה לבשר על אירועים ביוזמתה ובתמיכתה אשר יתקיימו בפסטיבל הקולנוע חיפה 2019

1. הקרנת מקבץ סרטי "עד 10"
יום חמישי ה-17.10 בשעה 16:15, אולם טיקוטין, חיפה

מיזם "עד 10" של קרן מקור מביא אל המסך 6  סרטים קצרים עלילתיים של יוצרי קולנוע עצמאיים.
יוזמת הקרן נבעה מההכרה שיוצרים צעירים, ולא רק, זקוקים למרחב של עשיה שוטפת כדי לפתח את התכנים והמבע הקולנועי שלהם. מיזם "עד 10" מעמיד בפניהם אתגר של התמודדות עם סיפור קצר במסגרת זמן קבועה מראש של עד 10 דקות והתאמה של שפה קולנועית לסיפור.
בחירת הנושאים חופשית ואינה מוגדרת בתמה כלשהי. מסגרת ההפקה של המיזם מתחילתו ועד סופו הוא שנה.
היוצרים נהנו מתהליך חונכות עם התסריטאים מיקי כהן ומאיה הפנר, ומשיתוף פעולה שיזמה הקרן עם גליקסון השכרת ציוד צילום, אולפני די.בי. לעריכת פס-קול ומיקס, אולפני אר.ג'י.בי –אהרון פאר לעיצוב תמונה ואון ליין וחברת ההפקות UMC – אפיקים מאוחדים סרטים, הפקה ושיווק בע"מ - אברהם פרחי וחיליק מיכאלי.

 

בוטיק חבל

תסריט ובימוי: פיני טבגר, מפיק: תומר מקלברג
עידו ואנה, מטליסטים משועממים, יוצאים בלילה לגנוב ג'ינסים מחבלי כביסה. במהלך המסע עידו המאוהב מנסה להתקרב אליה, אך אנה קשוחה, מערערת את גבריותו. בעודם בודקים את השלל,..  מפגש עם חבורה יריבה מוביל לעימות אלים. . האם התקרית הקשה תצליח לקרב  את אנה לעידו?

הקרוואן האחרון

תסריט ובימוי: לב ברודינסקי, מפיקים: יעל פרלוב ואלמה בן-זאב
השנה היא 1994. באתר קראוונים זמני לעולים מברית המועצות העומד לפני פירוק, איליה (9) נשאר להגן על הקראוון של סבו ז'ניה, אשר מסרב להתפנות.

דבק

תסריט ובימוי: אוריה הרץ, מפיק: טל בכר
אליה לוקח את אמו החולה נעמי לביקור אצל מתקשרת שגרה ליד ים המלח. במהלך המפגש הזה יבין אליה שלמרות הרצון לחזק את אימו, עליו ללמוד לשחרר ממנה.

לשחק חולשה

תסריט ובימוי: מעיין שוורץ, מפיק: אילון שני
נעמי בת ה-90 לוהקה לתפקיד בו עליה לגלם את הדמות שהיא חוששת להיות - חלשה.
תוך דיאלוג עם הבמאי, נעמי מבטאת את רתיעתה מאובדן השליטה שמקשה עליה להיכנס לדמות, ומראה כמה כוח צריך כדי להיות חלש.

הנכם מוזמנים

תסריט: אסיה לבטוב, במאי: יבגני רומן, מפיק: חיליק מיכאלי
מילה ונטשה, בת ואם עולות חדשות מוזמנות לראשונה לחתונה ישראלית. מילה מקנאה במוחצנות של אמא שלה ומתביישת בה בו זמנית. מפגש עם בחור אלמוני על ספסל מבודד מזמן לה הזדמנות לעבור תהליך התבגרות.

הגמ"ח של רוחל'ה

תסריט ובימוי: יוחאי רוזנברג, מפיק: רון עופר
רוחל'ה, מחתרת של אישה אחת רעולת פנים, הולכת רדופה ברחובות ירושלים ומנסה שלא לאבד את בנה ואת שפיותה.

בפרס UMC להפקה, תרומת אברהם פרחי וחיליק מיכאלי זכה הסרט:
דבק – תסריט ובימוי: אוריה הרץ, מפיק: טל בכר

 

2. VR - זהויות חדשות - אירוע הפיצ'ינג
יום שישי ה-18.10 בין השעות 10:00-16:00, בית הכט. הכניסה חופשית

כחלק מימי התעשייה ניו מדיה 2019, פסטיבל חיפה גאה לארח משלחת קנדית וישראלית המונה 12 יוצרי ניו-מדיה, כחלק מפרויקט הקו-פרודוקציה "זהויות חדשות" – ביוזמת קרן מקור לקולנוע וטלוויזיה + קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי (הצד הישראלי) והקרנות National Film Board ו Canada Media Fund (הצד הקנדי).
נציגי הקרנות הקנדיות והישראליות, בנוסף לאורחים הבינלאומיים והמשלחת הקנדית והישראלית, יציגו לקהל הרחב את 12 הפרויקטים היעודיים, ויקיימו ביחד סדנאות עבודה משותפות.

להלן המיזמים אשר ישתתפו באירוע הפיצ'ינג:

שחורה

בימוי: אירית דולב ואלון מרום; הפקה: אירית דולב
במרץ 2014 נטרפו הקלפים בחייה של בנצ'יאמלק סלמסה. אחיה יוסף הותקף ע"י שוטרים באקדח טייזר מבלי שנחקר או הואשם בדבר. חודשים ספורים אח"כ הוא מצא את מותו במחצבה בבנימינה. ניסיונותיה לברר את הנסיבות והשאלות הקשות כלפי המשטרה הופכות אותה לאחת ממובילות המחאה נגד אלימות משטרתית ומגדירות מחדש את זהותה כשחורה.

Ex_Belivers#

בימוי והפקה: דניאלה קופלר
סדרת דוקו-אנימציה המיועדת לרשתות חברתיות (פייסבוק+טוויטר+אינסטגרם) שגיבוריה הם דתיים-לשעבר אנונימיים מרחבי העולם. כל פרק יהיה מבוסס על סיפורי יוצאים בשאלה משלוש הדתות הדומים זה לזה במפתיע: כל ה"יוצאים" עזבו זהות ברורה ומערכת מוסדרת ומצאו את עצמם נאלצים לבנות זהות חדשה בעולם חילוני מורכב ומבלבל.

הבריחה מתל אביב

בימוי: נעם קפלן; הפקה: שלי בן-שחר
ומן מסע הבריחה הימי והלא אמיתי של משפחתי מתל-אביב למונטריאול ובכלל לא יצאנו מהבית.

העיוור שראה

בימוי והפקה: אדם ויינגורד
דני ליאני איבד את מאור עיניו במלחמת לבנון הראשונה. לאחר 24 שנים כעיוור הוא מקבל כמעט באורח פלא את ראייתו מחדש. לראשונה בחייו דני מסוגל לראות את אישתו ואת ארבעת ילדיו. אלא שהנס הגדול תופס תפנית כאשר לאחר חודש ראייתו של דני דועכת והוא מאבד את מאור עיניו בפעם השנייה.

עוד כוס קפה אחת

בימוי: עמרי בורשטיין; הפקה: רותי פרי-בר
תאופיק הוא סטודנט צעיר בעל עתיד מבטיח, ואילו רונה היא ירושלמית נמרצת ומלאת חן. מפגש מקרי ביניהם מוביל לשיחה הנגדעת באיבה בעקבות פיצוץ המתרחש בבית הקפה בו שניהם יושבים. כאשר מתגלה כי מדובר בפיגוע, מתפצלות דרכיהן של רונה ותאופיק, וכל אחד חווה את הסיטואציה בהתאם למיקומו וזהותו בחברה הישראלית השסועה.

חשכת התהום

בימוי והפקה: יוחאי שלום חדד
פרויקט המבקש לחשוף את המציאות הנסתרת והסודות של סיפורי ה"לילה טוב" הישראליים שנוצרו בתקופת קום המדינה. הפרויקט יאפשר כניסה לתוך מציאות החיים הקיבוצית של אותה התקופה ע"י יצירת מרחב קיבוצי מדומיין בו נוכל לנוע בעזרת טכנולוגיית 360 ולגלות את הדימויים שהושארו אל מחוץ לאיורים המקוריים ושיצרו אתוס ישראלי.

 

 

 

 

06/10/2019 סרטי קרן מקור המוקרנים בבכורה ומשתתפים בתחרויות השונות בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי חיפה 2019

ברכות ליוצרי הסרטים המוקרנים בבכורה ומשתתפים בתחרויות השונות בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי חיפה 2019.

 

תחרות הסרט התיעודי:

 

האושר המוחלט
בימוי: אביב אור משולם; הפקה: אביגיל שפרבר

"כשהייתי בת שש-עשרה אחותי הגדולה, רחל, עברה לגור בקיבוץ נאות סמדר למורת רוחם של הורי. שמועות רבות ריחפו מעל המקום המסוגר הזה. היו שראו בו כת, וביוסף ספרא המנהיג הרוחני שלו, גורו. אך, כמו אחותי, גם אני ראיתי בו גן עדן עלי אדמות, ורק חיכיתי להזדמנות לבקר בו, להתענג על יופיו של נווה המדבר הפורח הזה, ולהינות מחברת האנשים החכמים ומאירי העיניים שהקימו אותו. כשרחל מחליטה לעזוב בטריקת דלת לאחר חמש-עשרה שנה, אני יוצאת למסע בנסיון להבין למה."
יום רביעי ה-16.10, בשעה 14:00. אולם הסינמטק, חיפה.

מעברים
בימוי: איציק לרנר; הפקה: איריס לרנר

מיקה, יובל ובן חמדני גויסו לחיל המשטרה הצבאית למרות התנגדותם המצפונית, ההכשרה הצבאית נתנה להם את הכלים והכישורים לשרת במחסומים מחוץ לירושלים, אבל שגרת המחסום חזקה יותר מכל מפה אידאולוגית ומכתיבה להם לוח זמנים שונה מסדר היום הפוליטי.
"מעברים" מציג באופן נדיר ואמיץ את השירות הצבאי של החיילים הישראלים ומראה כיצד נחשפים צעירים ישראלים לראשונה בחייהם אל החיכוך המתמיד והכואב עם הפלשתינים. החיילים סגורים בתוך עמדה מבוצרת ביום ובלילה, בקור ובשרב, כשאפוד כבד עליהם. בסופו של יום  הכול מתנקז לשותפות.
יום חמישי ה-17.10, בשעה 18:00. אולם הסינמטק, חיפה.

קויה נוי
בימוי: דניאל בינסטד; הפקה: אפרת כהן

יוצרים שותפים: גילי מלינצקי, דורי פריאור
קויה נוי מביא את סיפורו של נוי, כוכב רוק פיליפיני, שממרומי התהילה מצא עצמו חי בישראל באנונימיות, מתפרנס בדוחק, אב לבת ישראלית שעומדת להתגייס לצה"ל.
בסוף שנות השבעים הקים נוי את "אסין", אחת הלהקות המצליחות בפיליפינים, שפעלה תחת שלטון מרקוס והייתה אחראית על להיטים שצרובים עד היום בתודעת החופש של העם הפיליפיני. כעת, בגיל שישים ואחת, הוא מחליט לנטוש את זהות המהגר ולחזור לימי תהילתו. לראשונה מזה שנים, יאחז בגיטרה שהשאיר מאחור ויעז לחלום על עתיד חדש.
יום חמישי ה-16.10, בשעה 17:30. אולם הסינמטק, חיפה.

 

תחרות הסרט הקצר:

 

פרפרים
בימוי: יונה רוזנקיאר; הפקה: קובי מזרחי

יום שבת אביבי בקיבוץ בצפון הארץ. משפחה יוצאת לנסיעה בהולה. אולי זאת תהיה הנסיעה האחרונה.
עין לבנה
בימוי: תומר שושן; הפקה: שירה הוכמן וקובי מזרחי

אדם מוצא את אופניו שנגנבו ומסתבר שעתה הם שייכים לזר. המסע הנואש להחזרתם מתחלף בניסיון להישאר אנושי.
יום שלישי ה-15.10, בשעה 17:30. אולם טיקוטין, חיפה.

 

 

 

02/10/2019 פרס "נאנוק הכסף" לסרט "טוקלומטי"

ברכות לסרט "טוקלומטי" בתמיכת קרן מקור וערוץ הספורט, אשר זכה בפרס "נאנוק הכסף" של פסטיבל פלהרטיאנה בעיר פרם במזרח רוסיה. זהו פסטיבל בוטיק איכותי מאוד המקבץ אליו כל שנה את מיטב הסרטים היוצאים בעולם. בתחרות הבין לאומית השנה השתתפו "ארץ הדבש" - זוכה דוק אביב האחרון בתחרות הבין לאומית, וכן הסרט שמייצג את איראן באוסקר השנה - "מוצאים את פרידה".
פרס הנאנוק ניתן על שמו של נאנוק איש הצפון כוכב סרטו של הבמאי פלהרטי הנחשב לאב המייסד של הקולנוע האתנוגרפי.
ברכות ליוצרים והעוסקים במלאכה.
שנה טובה

26/08/2019 משפחה בטרנס זכה בציון לשבח בפסטיבל הסרטים הים תיכוני ה-20

קרן מקור מברכת את אופיר טריינין, יוצר הסרט "משפחה בטרנס", אשר זכה בציון לשבח בפסטיבל הסרטים הים תיכוני ה-20!
להלן נימוקי השופטים:
In their explanation the jury stated that the Israeli film is a very intimate film about pushing boundaries and breaking traditional moral norms, without pretending to moralize and condemn

28/07/2019 פסטיבל הקולנוע ירושלים 2019 – סרטים בתמיכת הקרן המשתתפים במסגרות השונות

קרן מקור מברכת את היוצרים שסרטיהם משתתפים בפסטיבל הקולנוע ירושלים
ובמיוחד את סרטי הקרן המשתתפים במסגרות השונות.

 

התחרות התיעודית:
"ליבר-מן"
בימוי: נורית קידר; הפקה: מוש דנון
נסיקתו הפוליטית של אביגדור ליברמן היתה הסמן הראשון לעידן פוליטי חדש במדינת ישראל — לשקיעת האליטות הישנות, לסחף ימינה ולעלייה של "ישראל השנייה" אל מרכז הבמה הפוליטית. אבל ליברמן עצמו — שעלה לארץ בגיל עשרים, ללא הון או קשרים — נותר תעלומה. כיצד הוא הצליח כל כך? האם הוא מושחת או קורבן? גזען או פרגמטיסט? ומה פשר היחסים המיוחדים שלו עם בנימין נתניהו, שנעים במחזורים קבועים של איחוד והיפרדות מאז שנות ה–80? סרטה של נורית קידר מציע הסבר חדש להצלחתו של ליברמן וקושר אותה לתהפוכות החברתיות והתקשורתיות שעברו על ישראל בשני העשורים האחרונים.

 

פנורמה ישראלית - תיעודי:
"חיים רגילים"
בימוי: אפרת שלום דנון, גילי דנון; הפקה: אסנת טרבלסי, אפרת שלום דנון, גילי דנון
שתי נשים שנמלטו ממולדתן ומבקשות מקלט, האחת בגרמניה והאחרת בישראל, עומדות במרכז סרטם התיעודי של אפרת שלום דנון וגילי דנון. כל אחת מהן מתמודדת בדרכה עם האפליה, הזרות והניתוק שגזרו עליה החיים ללא בית, ושתיהן נחושות לסייע לנשים במצבן, וליצור עתיד טוב יותר לדורות הבאים בקהילותיהן. בברלין ובתל–אביב מתגלים שני סיפורי חיים של פליטות בצל המדיניות השלטונית, "הדלת הפתוחה" מצד אחד ו"גירוש המסתננים" מן הצד השני — שתי תגובות שונות לאותה מלחמה נוראה. פדומו והלן מגלות שהן חולקות גורל משותף של חיים רעועים בצל הגחמות השלטוניות, חשיפה יומיומית לטוב ולרע האנושיים ותקווה שלמרות הכל, לחלומות שלהן יש תוקף.

 

"איש החרב: גבריאל מוקד"
בימוי: שלומית כרמלי, רפאל כרמלי; הפקה: שלומית כרמלי
פורטרט תיעודי של גבריאל מוקד, עורך השירה המיתולוגי שטלטל את הממסד הספרותי הישראלי המאובן. כשעלה לארץ מוורשה לאחר מלחמת העולם השנייה, למד במהירות את כללי הדקדוק העברי וכבר בימי התיכון החל להוציא כתב עת לספרות. האיש שאחראי לפרסומם הראשון של רבים מיוצרי דור המדינה — יונה וולך, דוד אבידן, אהרון אפלפלד ועוד — הוא פרופסור לפילוסופיה, אישיות צבעונית ומלאת חיים, האיש הרע של עולם הספרות והשירה העברית. היום הוא בן 85. מאחוריו כבר שישה עשורים שבהם הוא מוציא לאור את כתב העת "עכשיו", אך אין לו שום כוונה לפרוש. הוא שולף את החרב אל מול דור חדש של משוררים צעירים.

 

סרטים ישראלים קצרים:
"הינומה"
בימוי: אורית פוקס-רותם; הפקה: אייל וטינקר שיראי
ברבור ורוד שט בבריכת טורקיז הטבולה בנוף מדברי. זו מסיבת הרווקות של דנה, שמתחתנת עוד יומיים. כתם של שקרים והסתרות מתחיל להתפשט.

 

"טאצ'"
בימוי: ניר ברגר; הפקה: ניר ברגר, לאה טוניק
סיפור אהבה בעידן המסכים. אדל, "טרולית" רשת בת 17 שמעבירה את זמנה בהעלבת בני גילה ברשתות החברתיות, פוגשת באופן וירטואלי טרול רשת אחר. כשאורי מבקש לראות איך אדל נראית במציאות, הפלרטוט ביניהם מסתבך.

 

22/07/2019 פרסי אופיר 2019 – סרטי הקרן שעלו לשלב המועמדות הסופי

קרן מקור שמחה וגאה על עליית הסרטים שנתמכו על ידה לשלב המועמדות הסופית לפרסי אופיר 2019 :
תיעודי עד 60 דקות
היה היה ילד - מפיק/במאי: אורי לוי

תיעודי מעל 60 דקות
דבש שחור: שירת חייו של אברהם סוצקבר - מפיק: יאיר קדר, במאי: אורי ברבש
יונתן אגסי הציל את חיי - מפיק: ברק הימן, במאי: תומר הימן

סרט עלילתי קצר
הינומה - מפיק: אייל שיראי, במאית: אורית פוקס-רותם
דינה מלול עושה מלחמה - מפיקים: אדר שפרן, רוני אברמובסקי, תמי כהן
במאי: עמית סרגוסטי

18/07/2019 דוח מצב השקעות קרן מקור 2019

 השקעות קרן מקור לשנת 2019 במסלולי התמיכה השונים:

תעודה 2019 – הפקה:

המניע
בימוי: טלי שמש, אסף סודרי; הפקה: טלי שמש, אסף סודרי

סיפורו של איתן, נער מחונן בן 14 שלילה אחד ירה בכל המשפחה האהובה שלו, ומאותו רגע התפנה לבנות את עצמו מחדש ולעלות על המסלול לחיים מוצלחים. כל דמות מספרת את הסיפור מהזווית שלה ומעבירה את החוויה מהמפגש עם הילד. כל דמות מספקת תפנית רגשית לסיפור. יש כאלה שרואים בו ילד תמים וטוב לב שלרגע אחד נכנס בו שד. ויש כאלה שרואים בו מפלצת קרה ומחושבת.
צ'אנסלה – השחור החדש
בימוי והפקה: בעז רוזנברג

בסיפור של שון (Chancela, צ׳אנסלה) יש את כל מה שמכיל שמו. סיכוי, מזל וגורל. בן פליטים שמחליט לנטוש בית גידול מוכר וקהילתי לטובת חיים והצלחה עצומה בעיר הגדולה, תל אביב, אותה הופך לביתו, תרבותו.
תרבות שמתנגשת עם תרבות המוצא, שבסופו של תהליך התבגרות צפה ועולה, ומכניסה אותו למאבק הישרדותי על זהותו.
סופר בורח מסרט
בימוי: עדי ארבל; הפקה: אריק ברנשטיין

בימים אלו התפרסם ספרו החדש של גרוסמן ולרגל כך, באופן מפתיע ביותר, הוא הסכים לראשונה לפתוח דלת ולהכניס מצלמה לאירוע ייחודי בו הוא מכנס את כל מתרגמיו לשבוע בו הם מתבודדים והוא מקריא להם את הספר החדש. האירוע יוביל אותנו לסרט אנושי ומרגש על דמותו.
ברידג'
בימוי והפקה: דניאל סיון

לוטן פישר יודע דבר אחד בוודאות: הוא השחקן הטוב בעולם בברידג'. אך לצד התהילה ומאות הגביעים שהוא אוחז בהם, לוטן קנה לעצמו תואר נוסף: לוטן הרמאי. האם מדובר במגלומן שהנדס את רמיית הברידג' הגדולה בהיסטוריה או בעליהום שיימינג אכזרי שנועד לנדות את הגאון הבלתי מנוצח?
אשת חיל
בימוי: אנה סומרשף; הפקה: טל ברדה, אנה סומרשף

זהו סיפורן של שתי אקטיביסטיות חרדיות שיוצאות למאבק להשמיע את קולן של נשים חרדיות בפוליטיקה ובחברה. בדרך הן יאלצו להתמודד עם לחצים עצומים, עם ערכים מתנגשים בזהותן ולשלם מחיר אישי ומשפחתי כבד, אך הצורך בהכרה חזק מהכל, גם בחברה הסגורה והשמרנית ביותר.
צלצולי פעמונים
בימוי והפקה: עופר פנחסוב

בשנת 1999 אהובה עוזרי חוזרת אחרי 23 שנה עם אלבום חדש. הסרט אשר מבוסס על כ30 שעות צילום ארכיוניות בלעדיות ונדירות שטרם נחשפו, עוקב אחר תהליך הפקת אלבום המופת "צלצולי פעמונים". לצילומים הישנים יתווספו צילומים חדשים שיהוו מעין פולו אפ, כאחרית דבר.
העיר האחרת
בימוי: ליבי קסל; הפקה: איתי תמיר, עמי ליבנה

העיר האחרת מספר את סיפור החבורה החיפאית בגוף ראשון של ליבי - צלמת ומתעדת החבורה בעשור האחרון.
הסרט מלווה ב voicr over  המתאר מנקודת מבטה את סיפור ההיכרות הקסום ואת ההתמודדות של כל אחת מהדמויות במעקב אחר התרחשויות חייהן ומפגשים אינטימיים מצולמים.
הסרט מתנהל בשני זמנים - זה של העבר וזה של ההווה והם מופיעים באופן לא לינארי ומהדהדים זה את זה.
מבוקרת
בימוי: נור פיבק; הפקה: נעמה פיריץ

מבוקרת זה יומן מסע, פרקטי ורגשי, של נוּר, אישה לא שגרתית, במסעה המטלטל מול המשטרה ומערכת המשפט בדרך לקבלת גזר דין. הסרט שוזר חלקים חסויים מתיק החקירה שהתנהל בדלתיים סגורות, יומן תיעודי ורגעים משוחזרים מההליך המשפטי המורכב שרק כ-14% מהנשים והגברים שנפגעו מינית בכלל מעזים לעבור.
האיש שראה הכול
בימוי והפקה: גד אייזן

רוקפור להקת הרוק היחידה שפועלת 30 שנה בישראל בשלושה עשורים - רוקפור. מקסם הנעורים ברוקנרול ועד התבגרות וההכרה במציאות החיים. מאורות הבמה ועד קושי הקיום של החומר והנפש ביצירה חסרת פשרות מרוממת נפש עד כאב
קולו של אחמד
בימוי: דוד אופק, איילת בכר, ממדוח אפדלה, דורון ג'רסי, נעם קפלן, שאדי חביב אללה, עידו סוסקולני
הפקה: רנן שור, סתיו מרון

הסרט הישראלי הדוקומנטרי הראשון בו מופיע גיבור ערבי יצא בשנת 1966. לאחר 50 שנה הוא זוכה לעיון מחודש על ידי בוגרי ביה"ס סם שפיגל במחווה ל"אני אחמד" שמורכב משישה סרטים קצרים בני כ15 דקות כל אחד
שיעור מולדת
בימוי: ענת זלצר, מודי בר-און; הפקה: יואב רועה, אורית זמיר

"שיעור מולדת" היא מדריך מקוצר לתולדות הסכסוך הישראלי פלסטיני, מאת מודי בר-און וענת זלצר. סיכום מהיר ונהיר, של מאה ומשהו שנותיו, הצגה תמציתית של מושגיו היסודיים ומהלכיו המכוננים, תוך סידורם על ציר הזמן ועל מפת המרחב, כאשר הכול מספור ממגוון הזוויות והעמדות של המסוכסכים ושל המתווכים.
חטיפה ממוסדת
בימוי: עידית אברהמי; הפקה: מיקי גוב

סרט תיעודי קצר שהוא חלק מפרויקט בשם בית חולים שדה X של האמנית פרופ' איה בן רון, שהוצג בביתן הישראלי במסגרת הביאנלה ה-58. הפרויקט כולל ארבעה סרטים דוקומנטריים קצרים, אשר בשניים מתוכם הקרן השקיעה.
הסרט ״חטיפה ממוסדת״ הוא סרט דוקו בן כעשר דקות המביא את סיפור היעלמותם של תינוקות של שלוש אמהות, שהיגרו לישראל מתימן ועירק בשנות ה-50 של המאה ה-20. התינוקות נעלמו זמן קצר לאחר הגעתן של אותן נשים לישראל, כאשר הן לא הכירו את השפה ואת התרבות. סרט זה מגולל את השתלשלות האירועים שהובילה אותן להאמין כי התינוקות לא נפטרו, כפי שנאמר להן בזמן אמת, אלא נחטפו באופן ממוסד והועברו למשפחות אחרות לאימוץ. עד היום הן אינן יודעות מה עלה בגורל אותם תינוקות.
גוש חימר
בימוי: זוהר מלניק עזרא, רועי ויקטוריה חפץ

סרט תיעודי קצר שהוא חלק מפרויקט בשם בית חולים שדה X של האמנית פרופ' איה בן רון, שהוצג בביתן הישראלי במסגרת הביאנלה ה-58. הפרויקט כולל ארבעה סרטים דוקומנטריים קצרים, אשר בשניים מתוכם הקרן השקיעה.
"גוש חימר" הוא מונולוג נוקב של חפץ על גופה ומגדרה במהלך תהליך של שינוי מגדר. רועי ויקטוריה נמצאת בעימות מול הגוף שלה, מפרקת אותו וחושפת את עצמה למצלמה באופן מאוד ישיר וביקורתי, שלא תמיד מחמיא לגוף החשוף. המצלמה של מלינק עזרא לא "עושה הנחות". היא נעה סביב חפץ מכל כיוון אפשרי, מתקרבת ומתרחקת, פורצת את המגננות המקובלות של הצופה, מראה את הפגמים והחולשות של הגוף, ובאמצעותן מספרת את סיפורה של חפץ, על הדעות הקדומות של עצמה ושל הצופה, על הניכור מהגוף, על האנורקסיה שליוותה את נעוריה ועל המירוץ נגד הזמן.

תעודה 2019 – פיתוח:
מצרים, שיר אהבה
בימוי: איריס זכי; הפקה: איריס זכי, אסף גלאי

סיפור איחוד ערבי-יהודי כפול: משה - יהודי מצד אמו, מוסלמי מצד אביו, יוצא יחד עם שני ילדיו, אורי ואיריס, למסע בעקבות השורשים שלהם בקהיר, במטרה למצוא את משפחתם הערבית שבמצרים, אותם מעולם לא פגשו. במקביל, נפרש סיפור החיים יוצא הדופן של אמו של משה, הזמרת המצריה הנודעת סועאד זכי, וסיפור אהבתה לאביו, מחמד אלעקאד, המועברים בסרט כשיחזורים בסגנון של סרט ערבי קלאסי.
הורה כרוב
בימוי: דוד פישר; הפקה: יהלי גת

מקום המדינה היה הנח"ל נייר הלקמוס הישראלי ליחסים בין החיים האזרחיים לצבאיים, בין ביטחון לדמוקרטיה, בין תנועות הנוער לנוער הברזלים ובין חינוך אליטיסטי לבין תחושת הקיפוח של בני עדות המזרח, בין החלום לבנות יהודי חדש בחברת מופת לבין המציאות המורכבת שמחפשת לתת ביטוי למגוון קולות ודעות.
הסוד של גרשום שולם
בימוי: עמיחי חסון; הפקה: יאיר קדר

במשך כמעט אלף שנה היתה הקבלה הסוד השמור של היהודית, מועדון של רבנים וגברים מבוגרים בלבד, עד שגרשום שולם פתח את התחום לעולם כולו. זהו סיפורו של האינטלקטואל המרתק שהיה חברו הקרוב של ולטר בנימין, ממקימי ברית שלום, ובעיקר הדמות המרכזית שהביאה את הקבלה לעולם כולו.
מותר לאהוב
בימוי והפקה: צבי לנזמן

תמיד נמשכתי רק לגברים שמנים, ומלאי ביטחון. אבל להומואים שמנים בדרך כלל אין ביטחון, הומואים עם ביטחון הם לא שמנים, ושמנים עם ביטחון הם בכלל לא הומואים. יום אחד פגשתי את מנשה, שענה על כל ציפיותי, והתאהבתי. כשגיליתי שהוא עבר טיפולי ״המרה״, במטרה להפוך לסטרייט, יצאתי לקרב על אהבת חיי.
פשיטת רגל
בימוי והפקה: יואב שמיר

פשיטת רגל היא סדרת דוקו שתעקוב אחרי ארבע דמויות העומדות על סף פשיטת רגל.
דרך שילוב סצינות סינמה וריטה וראיונות, ועריכה צולבת בין הסיפורים השונים, נהיה עדים להתדרדרות, ללבטים, לקשיים ולתקוות, ולניסיונות להציל את העסק ואת חייהם הפרטיים של גיבורי הסדרה.
זריקת אמת
בימוי: ענת אבן; הפקה: שוקי פרידמן

הסדרה על שלושת פרקיה תעסוק בדמותו של השבוי הישראלי בחברה הישראלית. הסדרה תעלה פרשיות שבי מרכזיות מאז קום המדינה ועד היום ותציע מבט רחב על המשמעויות הגלויות והסמויות המייחדות את מושג השבי בהקשר הישראלי ואת התמורות שחלו במושג זה על פני שבעים שנות קיומה של המדינה.
האיש שחלם ספרים
בימוי והפקה: יניב ברמן, טוני קופטי

"האיש שחלם ספרים" הוא סיפורו של דון-קישוט מיפו היוצא למסע חיפושים אחר דבר נדיר שכמעט נעלם - ספרים בשפה הערבית. הוא נפגש עם מוציאים לאור, סופרים ואנשי רוח ערבים ויהודים שהשפה הערבית יקרה להם והוא נוקט ביוזמות על מנת להחיות את התשוקה לספרים בשפה הערבית בקרב ילדים ומבוגרים והחזרתם לתודעה.

דוקו-ספורט 2019 – הפקה:

דון סטפנו
בימוי: רחל לאה ג'ונס; הפקה: טל בכר, יאיר אגמון, אורי לוי

סטפנו קוזין הוא מאמן הכדורגל האיטלקי הראשון בליגה הפלסטינית. דרך שגרת היומיום של קוזין, ועבודתו הצפופה במועדון "אהלי ח'ליל" בחברון, יוכלו צופי הסרט ללמוד על המציאות בשטחים, על הקשר בין הסכסוך לבין מגרשי הכדורגל, ועל התקווה והמשמעות שיכולים אחד עשר שחקנים ומאמן אחד, להעניק לחיים של האנשים מעבר לגדר ההפרדה.

דוקו-ספורט 2019 – פיתוח:

לחצות את הקווים
בימוי והפקה: ראובן ברודסקי

סרט תחקיר דוקומנטרי הנכנס לעובי הקורה של אחת התופעות המושתקות ביותר בעולם הספורט – פגיעה מינית של ספורטאיות בעיקר על ידי מאמנן. דרך עדויות על פגיעות עבר ומעקב אחר תלונה טרייה, הסרט מדבר על יחסי כוחות לא מאוזנים בין ספורטאיות לסגל הגברי ועל המערכת המפקירה, שאינה מפקחת ולא מונעת שחייבת להשתנות.

אנימציה 2019 – הפקה:

להתאהב ברקס
בימוי: מעיין אנגלמן; הפקה: אלירן פלד

"להתאהב ברקס"  הוא סרט על מקום קסום אחד שהיה קיים לזמן קצר מזמן. זה סרט על אהבת קולנוע, ועל הכוח של קולנוע ואומנות בכלל לחבר בין אויבים ובין תרבויות.
היינו פצצה מפורזת
בימוי והפקה: דותן מורנו

סיפור התבגרות וגילוי מיני של נער בן 17 בעיירת פיתוח. בעקבות מפגש מקרי עם גבר מבוגר ממנו, אביתר יוצא למסע שיטוטים ברחובות העיר ופוגש נער בן גילו. המפגש ביניהם פותח נתיב אל עולם לא מוכר ממנו אי אפשר לחזור.

אנימציה 2019 – פיתוח:

טורו השועל-על
בימוי: פיטר שקפנוביץ'; הפקה: עמית גיצלטר

טורו הינו שועל קטן עם רצון ענק להרפתקה! תוך גילוי העולם וסובב אותו, טורו ילמד להתמודד עם הרגשות שהוא חווה, ואיך להביע אותם.
״טורו השועל-על״ הנו סרט קצר הנועד כהתכנות לסדרת אנימציה מצחיקה וחמודה לקהל היעד 4-6.
Decomposition
בימוי והפקה: עובד פורן

מספנת פירוק ומחזור אוניות. מקום של מוות הן של ענקי ברזל גדולים שהפליגו בכל העולם ובאו לכאן לסיים את חייהם והן של פועלי המספנה אשר נשרפים למוות בעת ביצוע עבודתם. למספנה הזו מגיעה ספינה שמגלמת בתוכה את המעגל אכזרי הזה באופן בלתי צפוי.
הלנה
בימוי: דבי סיוינר וג'ניפר סיוינר; הפקה: ג'ניפר סיוינר

הלנה חווה התקף חרדה. בעוד שבועיים צריכה לעזוב את הדירה שלה בה היא גרה במשך 12 שנה בדרום תל אביב. יחד עם ריימונדו, האלטר אגו/החבר הדמיוני שלה, הם יעברו יחד על עבר של הלנה ועל הפחדים שלה כדי לנסות למצוא את התשובה איך לצאת מהמשבר בו היא נמצאת היום.

 

26/06/2019 פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי 2019 – "יום רגיל" בבימויה של לי גילת הוא הזוכה בתחרות העצמאית

יום רגיל, סרטה של לי גילת, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות העצמאית של פסטיבל הסטודנטים 2019 ובמענק על סך 12,000 ש"ח באדיבות קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה (ע"ר).
נימוקי השופטים: "סרט אמיץ, בוגר ורגיש שמצליח לחשוף את הצופים לניואנסים פנימיים של מחלות נפש. המשחק היה יוצא מן הכלל. הוא אפשר לצופים להרגיש מחוברים רגשית".  

24/06/2019 פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי 2019 – הזוכים במענק הפקה לסרט עצמאי קצר באנימציה

הוכרזו הזוכים במענק הפקה של קרן מקור בטקס הפרסים של הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים 2019:
היינו פצצה מתקתקת של דותן מורנו ו-להתאהב ברקס של אלירן פלד ומעיין אנגלמן. נתראה בערב הפתיחה של פסטיבל 2020 שם יוקרנו הסרטים המוגמרים!

06/06/2019 פסטיבל קולנוע דרום – מענקי פיתוח של הקרן בתחרות הסרט העצמאי הקצר

קרן מקור העניקה פרסי פיתוח לשני הסרטים הקצרים העצמאיים המצטיינים בתחרות בפסטיבל דרום.
צוות השופטים - קובי מזרחי, מורן איפרגן ומיקי פולונסקי - החליט להעניק את הפרס לשני סרטים נבחרים:
אלטעזאכן של הבמאית רוני בהט. נימוק השופטים: על יצירה עדינה, מרגשת וצנועה, המזקקת מערכת יחסים בין אב לבנו ובין האדם לעברו. הבמאית מצליחה לייצר בעולם מחוספס, אינטימיות ויופי.
וידוי של הבמאית ורוניקה ניקול טטלבאום. נימוק השופטים: על שפה קולנועית חד פעמית, תוך שימוש בזמן, חלל ואור. דרך הזיכרון, מצליחה הבמאית לייצר חוויה חושית ומהורהרת. הקרן גאה לתמוך בפיתוח סרטיהן הבמאים של רוני וורוניקה.

30/05/2019 קול קורא דוקו-ספורט – הזוכים במענק פיתוח והפקה

ערוץ הספורט וקרן מקור ממשיכים, זו השנה השנייה, לבנות יחד מסורת של השקעה בסרטי תעודה ישראליים מקוריים.
אנו שמחים לצרף השנה את פסטיבל דוקאביב לשותפות משולשת, ועל כך תודה רבה לגליה בדור מנכ"לית דוקאביב ולקרין ריבקינד סגל המנהלת האמנותית.
ככל שמדובר בערוץ ספורט אין זה מובן מאליו שהוא יצטרף אל גופי השידור התומכים ביצירה הדוקומנטרית. על כך תודה רבה גדולה לתומר תורג'מן, מנכ"ל הערוץ על האומץ, האמונה והמחויבות. זוהי הצבעת אמון ביכולות היוצרים הישראלים להרחיב את חשיפת הקהל לדרמה, להתרחשויות, לדמויות ולרגשות המאפיינים קולנוע דוקומנטרי המתרחש על רקע אחד מענפי הספורט.

דון סטפנו של יאיר אגמון, טל בכר ואורי לוי הוא הזוכה במענק הפקה על סך 500,000 ש"ח.
סטפנו קוזין הוא מאמן הכדורגל האיטלקי הראשון בליגה הפלסטינית. באמצעות מעקב קולנועי אחר שגרת היומיום של קוזין, ועבודתו האינטנסיבית במועדון "אהלי ח'ליל" בחברון בעונת 2019-2020, תיחשף התקווה והמשמעות שיכולים אחד עשר שחקנים ומאמן אחד להעניק לחיים מעבר לגדר ההפרדה, תוך בחינה אינטימית ודרמטית של הקשר בין הסכסוך לבין מגרשי הכדורגל.

לחצות את הקווים של ראובן ברודסקי הוא הזוכה במענק פיתוח על סך 15,000 ש"ח.
הסרט מכניס את הצופים אל עובי הקורה של אחת התופעות המושתקות ביותר בעולם הספורט – פגיעה מינית של ספורטאיות בעיקר על ידי מאמניהם. דרך עדויות על פגיעות עבר ומעקב אחר תלונה המתגבשת בהווה, ידבר הסרט על יחסי כוחות לא מאוזנים בין ספורטאיות לסגל הגברי, ועל המערכת העושה את צעדיה הראשונים בהכרה בנושא אך עדיין מפקירה, אינה מפקחת ואינה מסוגלת לפעול כדי למנוע פגיעות מיניות.

30/05/2019 "פגות תוקף" – פרס יוסי קאופמן לבימוי – דוקאביב 2019

"פגות תוקף", סרטן של שוש שלם והילה מדליה זכה בפרס יוסי קאופמן (בסך 25,000 ש"ח) לבימוי באדיבות קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה (ע"ר).
נימוקי השופטים: בבחירתן המושכלת והכנה בדמויות המשלבות רגש והומור, ובשימוש בשפה קולנועית מוקפדת, מצליחות הבמאיות לשרטט דיוקן אינטימי וייחודי של נשים שנשארות בליבנו ללא תאריך תפוגה.

30/05/2019 "לאה צמל, עורכת דין" – הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית של דוקאביב 2019

"לאה צמל, עורכת דין" אשר קיבל את תמיכת הקרן, זכה בפרס הווארד גילמן לסרט הישראלי הטוב ביותר!
נימוקי השופטים: הסרט הדוקומנטרי הישראלי הטוב ביותר הוא פרויקט מעורר מחשבה העוסק בנושא חשוב ומדגים מיומנויות קולנועיות מרשימות, ובהן בולט במיוחד השימוש החדשני והחכם באנימציה.
הסרט משרטט דיוקן מורכב של אישה חזקה ומעוררת השראה המאמינה בכל ליבה בצדקת דרכה. על היכולת לייצג נאמנה את דמותה היוצאת דופן, הרואה תקווה כשאחרים רואים רק מאמץ עקר - חבר השופטים מעניק את הפרס לרחל לאה ג'ונס ולפיליפ בלאיש על סרטם לאה צמל, עורכת דין.

30/05/2019 "היה היה ילד" – פרס חביב הקהל ופרס חבר השופטים בתחרות הישראלית של דוקאביב 2019

סרטו של אורי לוי, "היה היה ילד",  אשר קיבל את תמיכת הקרן, זכה בפרס חביב הקהל ובפרס חבר השופטים בתחרות הישראלית של דוקאביב 2019!
נימוקי השופטים: פרס חבר השופטים מוענק לסרט המשרטט במיומנות רבה את הדינמיקה האינטימית המתקיימת בתוך משפחה שיש בה ילד עם צרכים מיוחדים.
בהרבה רגישות ובכנות יוצאת דופן, מציג הבמאי את כל בני המשפחה במלוא מורכבותם ובוחן בחינה מעמיקה את האתגרים העומדים לפניהם ואת ההקרבה שהם נדרשים לה למען הכלל.

28/05/2019 ברכה ליוצרי הסרטים המשתתפים בדוקאביב 2019

קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה מברכת את יוצרי הסרטים בפסטיבל דוקאביב 2019:

21 יום ולילה
בימוי: זהר וגנר; הפקה: זהר וגנר
היה היה ילד
בימוי: אורי לוי; הפקה: אורי לוי
שושלת פיין
בימוי: אודי קלינסקי , רויטל אורן; הפקה: אודי קלינסקי
קולו של אחמד
בימוי: רם לוי ואבשלום כץ, דוד אופק ואיילת בכר, שאדי חביב אללה,
דורון ג'רסי, דן גבע, עידו סוסקולני וממדוח איפדליה
יוצר ואוצר: רנן שור הפקה: סתו מרון, רנן שור
האנדרטה
בימוי: ערן שפירא; הפקה: נירית שפירא

 

07/05/2019 קול קורא – עד 10

מועד הגשת מיזמים לסרטים קצרים נפתח!
אנחנו מזמינים אתכם להגיש תסריטים להפקת סרטים קצרים עלילתיים וסרטי אנימציה באורך של עד 10 דקות.
בשלב הראשון, ייבחרו מתוך כלל המגישים 12 מיזמים שיקבלו מענק פיתוח וליווי מקצועי. בסוף תהליך הפיתוח יתקיים פיצ'ינג אשר במהלכו ייבחרו 6 מיזמים שיקבלו מענק הפקה.

18/03/2019 ברכות לרחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש!

יוצרי הסרט הישראלי בתמיכת הקרן, "לאה צמל. עורכת דין", העוסק בעורכת הדין ופעילת זכויות האדם לאה צמל. הסרט הוקרן בהצלחה רבה בתחרות הבינלאומית בפסטיבל סאנדאנס בחודש ינואר וזכה בחודש מרץ בשני פרסים ראשונים: בתחרות הבינלאומית של פסטיבל סלוניקי לקולנוע תיעודי (פרס אשר מקנה   פרס פיפרסקי (פרס המבקרים הבינלאומי). הסרט ממשיך בסבב הפסטיבלים ובשבועות הקרובים יוצג בפסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי -  CPH:DOCS בקופנהגן, פסטיבל הסרטים הבינלאומי בהונג-קונג, פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי בברזיל ובפסטיבל הקולנוע הבינלאומי-HotDocs  בטורונטו.

12/03/2019 "עד 10" – הזוכים בהשקעת הפקה

ב-7.3.19 התקיים בבית הספר לאמנויות המסך במכללת ספיר אירוע הפיצ'ינג של מיזם "עד 10" לסרטי עלילה קצרים של קרן מקור. 11 הצעות שעברו תהליך של פיתוח וחונכות תסריט הוצגו על ידי יוצריהם בפני חבר השופטים שכלל את רני בלייר - ראש התוכנית לתואר ראשון, בית הספר לאמנויות הקול והמסך, מכללת ספיר; נועה קידן – עורכת סרטים; אברהם פרחי - מפיק חברת ,UMC פיליפה קוברסקי - מפיצה ומפיקה, סינפיל בע"מ; עמית גורן, מנהל אמנותי ומנכ"ל קרן מקור.

כל אחד מששת הפרויקטים שנבחרו על ידי חבר השופטים זכה בהשקעה של 100,000₪ מקרן מקור ואף ייהנה משיתוף פעולה שיזמה הקרן עם חברות מקצועיות בתמחור מיוחד ובהדרכה מקצועית – גליקסון השכרת ציוד צילום, אולפני די.בי. לעריכת פס-קול ומיקס ואולפני אר.ג'י.בי –אהרון פאר לעיצוב תמונה ואון ליין. הסרטים שיופקו מיועדים להקרנת בכורה חגיגית בפסטיבל הסרטים חיפה 2019, בסוכות. הפרויקטים שהוצגו באירוע הפיצ'ינג ולא זכו להשקעת הפקה של הקרן יוזמנו להגיש שוב במועד "עד 10" הבא שיושק במסגרת פסטיבל קולנוע דרום בתחילת חודש יוני הקרוב ויעלו אוטומטית לשלב ב' של הלקטורה כמועמדים להשקעת הפקה.

קרן מקור מודה לשותפים למיזם ממכללת ספיר: סמי שלום שטרית - מנהל בית הספר לאמנויות הקול והמסך, רני בלייר, ראש התוכנית לתואר ראשון - בית הספר לאמנויות הקול והמסך, תמיר הוד – מפיק פסטיבל קולנוע דרום, יעל מימוני מנהלת פסטיבל קולנוע דרום, ללקטורים של מועד "עד 10" – אילנית סוויסה, רוני ניניו, אמיר פכר אלדין, מנחם רוט, קרן בן-רפאל, רנא אבו-פריחה, וללקטורים וחונכי התסריט מיקי כהן ומאיה הפנר, ולברק הימן מנחה אירוע הפיצ'ינג ולצוות ההפקה והטכני שתמך באירוע.

הסרטים הזוכים:
1. בוטיק חבל
תסריט ובימוי: פיני טבגר, מפיק: תומר מיקלברג
עידו ואנה (15), פאנקיסטים משועממים, יוצאים בלילה לגנוב ג'ינסים מחבלי כביסה. במהלך המסע עידו המאוהב מנסה להתקרב אליה, אך אנה קשוחה ומערערת את גבריותו. מפגש מקרי עם חברות ערסים מביא אתו עימות אלים, וכל השלל שלהם נגזל. אולם, התקרית הקשה מצליחה לבסוף לקרב את אנה לעידו.

2. הקרוואן האחרון
תסריט ובימוי: לב ברודינסקי, מפיקים: יעל פרלוב וקובי מזרחי

השנה היא 1994 ובארץ מפוזרים אתרי קרוואנים זמניים לעולים מבריה"מ. כעת, אחד האתרים עומד להיהרס. איליה (10) מבלה את זמנו אצל שכנו ז'ניה (70) , אלמן בודד המסרב לעזוב את הקרוואן שלו.
כאשר אמבולנס מפנה את ז'ניה מחוסר ההכרה, איליה נשאר להגן על הקרוואן של ז'ניה ולמלא את רצונו האחרון.

3. דבק
תסריט ובימוי: אוריה הרץ, מפיק: טל בכר
אליה (28) לוקח את אמו החולה חנה (52) לביקור אצל אביגיל (34), קוראת בכף יד החיה במדבר.
הוא יעשה הכול כדי לתת לאמו קצת כוח ואמונה.

4. כוס שבורה
תסריט ובימוי: מעיין שוורץ, מפיק: אילון שני
סיפורה של נעמי מבוגרת בשנות ה90 לחייה המתגוררת לבדה בביתה בצפון. יום אחד היא נופלת ולא יכולה לקום.

5. הנכם מוזמנים
תסריט: אסיה לבטוב, במאי: יבגני רומן, מפיק: חיליק מיכאלי
מילה וויקה, בת ואם עולות חדשות מוזמנות לחתונה ישראלית. מילה מקנאה באמא שלה ומתביישת בה בו זמנית. ויקה טורפת את חווית החתונה במלואה, היא אוכלת, רוקדת ואפילו מכירה גבר. מילה היתה רוצה להיות כמוה אבל לא מסוגלת. מפגש עם בחור אלמוני על ספסל מבודד מזמן לה הזדמנות לעבור תהליך התבגרות.

6. הגמ"ח של רוחל'ה – תסריט ובימוי: יוחאי רוזנברג, מפיק: רון עופר
רוחל'ה היא אישה מלאת סתירות. היא מסתובבת כמו הקיצונים שבקיצונים בירושלים כשפניה רעולות, חיה בשוליים של השוליים בצל של החיים האמיתיים ונחשבת ל'משוגעת עם החתולים', אבל מתחת לרעלה כשאף אחד לא רואה היא מלאת כוח ועורמה. הסרט מתאר 24 שעות בחייה של רווקה חרדית הפעילה רשת לא חוקית של סחר בתרופות במטרה לעזור לנשים במצוקה.

בפרס UMC להפקה, תרומת אברהם פרחי וחיליק מיכאלי זכה הסרט:
דבק – תסריט ובימוי: אוריה הרץ, מפיק: טל בכר