חדשות

  • הקרן במהלך משבר הקורונה
  • מיזם ״עד 10״ 2019 – ימי עבודה בתל אביב
  • "שפאר בדרך להוליווד" יוקרן במסגרת "המיוחדים" בפסטיבל ברלין 2020
  • קול קורא – אקולוגי גליל
  • פרס Grand Prix בפסטיבל FipaDoc לסרטה של זהר וגנר: 21 יום ולילה
  • דוקו ישראלי – קול קורא קול קורא לסרטי וסדרות תעודה של יס דוקו
  • עד 10 2019 – הזוכים בהשקעת הפקה
  • טאצ' זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל Moscow Shorts
  • מוייסרים זכה בפרס הגדול בפסטיבל PriMed במרסיי
  • תחרות הפורום הדוקומנטרי בישראל – "לאה צמל" הוא הסרט התיעודי הטוב ביותר באורך מלא, "העברים" היא הסדרה התיעודית הטובה ביותר
  • "עד 10" 2019 – הסרטים שעלו לשלב הפיצ'ינג
  • אירועי קרן מקור בפסטיבל הקולנוע חיפה 2019
  • סרטי קרן מקור המוקרנים בבכורה ומשתתפים בתחרויות השונות בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי חיפה 2019
  • פרס "נאנוק הכסף" לסרט "טוקלומטי"
  • משפחה בטרנס זכה בציון לשבח בפסטיבל הסרטים הים תיכוני ה-20
  • "שיר מלחמה" התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה 2019!
  • פסטיבל הקולנוע ירושלים 2019 – סרטים בתמיכת הקרן המשתתפים במסגרות השונות
  • פרסי אופיר 2019 – סרטי הקרן שעלו לשלב המועמדות הסופי
  • דוח מצב השקעות קרן מקור 2019
  • פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי 2019 – "יום רגיל" בבימויה של לי גילת הוא הזוכה בתחרות העצמאית
  • פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי 2019 – הזוכים במענק הפקה לסרט עצמאי קצר באנימציה
  • פסטיבל קולנוע דרום – מענקי פיתוח של הקרן בתחרות הסרט העצמאי הקצר
  • "לאה צמל, עורכת דין" – פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע קראקוב
  • קול קורא דוקו-ספורט – הזוכים במענק פיתוח והפקה
  • "פגות תוקף" – פרס יוסי קאופמן לבימוי – דוקאביב 2019
  • "לאה צמל, עורכת דין" – הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית של דוקאביב 2019
  • "היה היה ילד" – פרס חביב הקהל ופרס חבר השופטים בתחרות הישראלית של דוקאביב 2019
  • ברכה ליוצרי הסרטים המשתתפים בדוקאביב 2019
  • קול קורא – עד 10
  • ברכות לרחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש!
  • "עד 10" – הזוכים בהשקעת הפקה
    "עד 10" 2019 – הסרטים שעלו לשלב הפיצ'ינג

    להלן רשימת ופירוט הסרטים ויוצריהם אשר עלו לשלב הפיצ'ינג של מיזם "עד 10" 2019 לסרטי עלילה קצרים.

    דקלה קידר ולי גילת תחנוכנה את התסריט של היוצרים לקראת אירוע הפיצ'ינג שיתקיים במהלך חודש דצמבר הקרוב. בהצלחה!

    לעוף גבוה
    תסריט ובימוי: אלקי הרשברג בן נעים; הפקה: אביגיל שפרבר

    אמא ואנה מגיעות לביתם החדש בירושלים בשכונה חרדית ״רמות פולין״ שנראית כמו כוורת. השכונה ריקה כולם נסעו עם הרבי.
    אנה פוגשת את שניאור ילד בן גילה שנשאר מאחור וביחד הם פותרים תעלומה על הבחור שהיה גר בדירה שלהן קודם.

    היום הכי יפה בשנה
    תסריט ובימוי: שירה מישר; הפקה: עומרי לוי

    הסרט מלווה את האחות יונה ביומה האחרון בעבודה. ביקור נשיאותי משבש ליונה את מסיבת הפרישה לקראת הפנסיה. יונה נשארת שוב ושוב מחוץ למרכז העניינים, הופכת מעובדת דומיננטית לשקופה. משבר הפרישה והרעב להכרה מלווה את יומה. היא מנסה בכל כוחה לסיים יפה תקופת חיים ומשמעותית. ולבסוף מארגנת בדרכה מסיבת פרידה עצובה.

    המלך בא לכאן הלילה
    בימוי והפקה: רוני גאמר; תסריט: ניר שטראוס

    לליאור, שחקן צעיר בהצגה "מקבת", יש רק שורה אחת. הדר, השחקנית הראשית, מדלגת עליה כל ערב. ליאור מחליט להילחם על השורה שלו מול הכוכבת העומדת על שלה, הוא יאמר "המלך בא לכאן הלילה" גם אם תהיה זו השורה האחרונה שיגיד אי פעם

    עזר כנגדו
    תסריט ובימוי: יותם קניספל; הפקה: אסתי יעקב-מקלברג

    כשרחל מאבדת את בעלה חולה האלצהיימר ,יצחק,  אחרי פיקניק משפחתי, היא מקבלת הצצה איך זה ירגיש בלעדיו:
    לא להיות יותר מטפלת יותר, לא להיות בצלו ובעיקר, לרגע, עצמאית.
    היא לא מודיעה לרשויות. הערב תיזכר איך זה להיות קצת לבד. אך האם זה יספיק לה?

    אנא המתן לנציג
    תסריט ובימוי: מורן נקר; הפקה: יפעת פסטרלניק

    דליה אוזן, אם חד הורית מרמלה, מגלה שהחשבון שלה נחסם. הוראת הקבע לגן חזרה, והגננת מסרבת לקבל את הילדה. דליה חסומה. אפילו במבה לילדה היא לא יכולה לקנות. היא יוצאת למסע ייסורים בין מוקדים טלפוניים. כשהיא נכשלת, היא מחליטה לנסוע הישר למוקד הטלפוני של החברה שדפקה אותה, להשיב את כבודה.

    בית על הים
    בימוי: אפרת שלום דנון, גילי דנון; תסריט: גילי דנון; הפקה: אפרת שלום דנון

    מרים לוי (75), שוכבת עירומה ופצועה על רצפת חדר האמבטיה. ציון (77) בעלה שוכב עליה. היא לא יכולה לזוז, ואיש לא שומע את צעקותיה לעזרתה. ערומה וחבולה על רצפת האמבטיה מרים יוצאת למסע להצלת חייה.

    מרים
    תסריט ובימוי: רות גלנץ

    מרים בת 11 לומדת בבית ספר חסידי בירושלים. כולם קוראים לה כושית. עד שמגיעה דקלה לכיתה, דקלה יותר כושית ממנה. למרים הזדמנות להעביר לדקלה את הירושה ולעלות בסולם הכיתתי. כליאתן במקלט מאלץ את מרים לפגוש את הצל ה"כושי" בתוכה.

    חוף הכלבים
    תסריט ובימוי: אורית זמיר; הפקה: יואב רועה

    כַּלבּה ללא שֶם עוברת ידיים. מאישה שרוצה למות למאיה. ממאיה לשוטרת, ואז לכַּלְבִּיַיה, חַזַרַה למאיה, לאיש בַּיַם ושוב למאיה. עכשיו מאיה צריכה לבחור- לצוף או לצלול, לאהוב או לעזוב.

     

    שקר לבן
    תסריט ובימוי: איל אלישע; הפקה: קובי מזרחי

    שלושה חברים בני 14 תקועים בלי דרך לחזור הביתה אחרי סרט של ערב שישי בקולנוע רב-חן. רני צריך להחליט אם להפגיש בין שני העולמות אותם הוא כל כך מתאמץ להפריד – החברים וההורים.

     

    הזקנה והים
    בימוי: עמיאל קסטנבאום; תסריט: שירה פורת; הפקה: לאון צימן

    אישה זקנה ובודדה אשר לא יצאה מביתה הקטן שנים רבות יוצאת למסע אחרון בעקבות גלויה ישנה. גלויה של חוף ים תל אביבי. בדרך היא תגלה שהעולם השתנה ושלה כנראה אין יותר מקום בו. היא תספיק להגשים את הפנטזיה הגדולה שלה, לראות את הים מקרוב, בפעם האחרונה.

     

    רוסו
    תסריט ובימוי: אתי ציקו; הפקה: רוני שמיס

    רוסו – עובדת זרה ממוצא גאורגי שהשאירה את בנה הקטן בגאורגיה עם אמה, מנקה מידי יום במשמרת אחר הצהריים את מסדרונות הפקולטה לאומניות באוניברסיטת תל אביב. היום היא הגיעה במיוחד למשמרת בוקר, זהו יום מיוחד בשנה. היום היא תצטרך לצאת מוקדם. זה היום שבו היא תתאחד שוב עם בעלה.

     

    אכטונג בייבי
    תסריט, הפקה ובימוי: נגה נצר

    אשה בהריון מתעמתת עם שדים דרך העובר הגדל בתוכה.
    שירלי מגלה שהיא בהריון מבן זוגה הגרמני גונתר לאחר עזיבתו הדרמטית את ביתם, בית מגוריה לשעבר של סבתה ניצולת השואה. היא מאמצת את פחדיה של הסבתא מגרמנים וחווה מחדש את טראומת היחסים עם גונתר דרך העובר שברחמה.