חדשות

  • בואו להכיר את חברת Shaftesbury Kids
  • בואו להכיר – את חברת WildBrain
  • "להתאהב ברקס" זכה בפרס סרט הילדים הטוב ביותר בפסטיבל אנסי
  • "סופר בורח מסרט" – מאחורי הקלעים
  • פסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה 2020 – פתיחת הקולות הקוראים🙏
  • קול קורא תעודה 2020 – עדכון לוז ⏱
  • משבר הקורונה – עדכון ממשרד התקשורת ליוצרים העומדים לפני צילומים
  • "תקווה" תעודה קצר – המיזמים הנבחרים להשקעה
  • קול קורא "קצר אנימציה"
  • הקרן במהלך משבר הקורונה
  • מיזם ״עד 10״ 2019 – ימי עבודה בתל אביב
  • "שפאר בדרך להוליווד" יוקרן במסגרת "המיוחדים" בפסטיבל ברלין 2020
  • קול קורא – אקולוגי גליל
  • פרס Grand Prix בפסטיבל FipaDoc לסרטה של זהר וגנר: 21 יום ולילה
  • דוקו ישראלי – קול קורא קול קורא לסרטי וסדרות תעודה של יס דוקו
  • עד 10 2019 – הזוכים בהשקעת הפקה
  • טאצ' זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל Moscow Shorts
  • מוייסרים זכה בפרס הגדול בפסטיבל PriMed במרסיי
  • תחרות הפורום הדוקומנטרי בישראל – "לאה צמל" הוא הסרט התיעודי הטוב ביותר באורך מלא, "העברים" היא הסדרה התיעודית הטובה ביותר
  • "עד 10" 2019 – הסרטים שעלו לשלב הפיצ'ינג
  • אירועי קרן מקור בפסטיבל הקולנוע חיפה 2019
  • סרטי קרן מקור המוקרנים בבכורה ומשתתפים בתחרויות השונות בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי חיפה 2019
  • פרס "נאנוק הכסף" לסרט "טוקלומטי"
  • משפחה בטרנס זכה בציון לשבח בפסטיבל הסרטים הים תיכוני ה-20
  • "שיר מלחמה" התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה 2019!
  • פסטיבל הקולנוע ירושלים 2019 – סרטים בתמיכת הקרן המשתתפים במסגרות השונות
  • פרסי אופיר 2019 – סרטי הקרן שעלו לשלב המועמדות הסופי
  • דוח מצב השקעות קרן מקור 2019
  • פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי 2019 – "יום רגיל" בבימויה של לי גילת הוא הזוכה בתחרות העצמאית
  • פסטיבל הסטודנטים הבינלאומי 2019 – הזוכים במענק הפקה לסרט עצמאי קצר באנימציה
  • פסטיבל קולנוע דרום – מענקי פיתוח של הקרן בתחרות הסרט העצמאי הקצר
  • "לאה צמל, עורכת דין" – פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בפסטיבל הקולנוע קראקוב
  • קול קורא דוקו-ספורט – הזוכים במענק פיתוח והפקה
  • "פגות תוקף" – פרס יוסי קאופמן לבימוי – דוקאביב 2019
  • "לאה צמל, עורכת דין" – הסרט הטוב ביותר בתחרות הישראלית של דוקאביב 2019
  • "היה היה ילד" – פרס חביב הקהל ופרס חבר השופטים בתחרות הישראלית של דוקאביב 2019
  • ברכה ליוצרי הסרטים המשתתפים בדוקאביב 2019
  • קול קורא – עד 10
  • ברכות לרחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש!
  • "עד 10" – הזוכים בהשקעת הפקה
    פסטיבל הקולנוע ירושלים 2019 – סרטים בתמיכת הקרן המשתתפים במסגרות השונות

    קרן מקור מברכת את היוצרים שסרטיהם משתתפים בפסטיבל הקולנוע ירושלים
    ובמיוחד את סרטי הקרן המשתתפים במסגרות השונות.

     

    התחרות התיעודית:
    "ליבר-מן"
    בימוי: נורית קידר; הפקה: מוש דנון
    נסיקתו הפוליטית של אביגדור ליברמן היתה הסמן הראשון לעידן פוליטי חדש במדינת ישראל — לשקיעת האליטות הישנות, לסחף ימינה ולעלייה של "ישראל השנייה" אל מרכז הבמה הפוליטית. אבל ליברמן עצמו — שעלה לארץ בגיל עשרים, ללא הון או קשרים — נותר תעלומה. כיצד הוא הצליח כל כך? האם הוא מושחת או קורבן? גזען או פרגמטיסט? ומה פשר היחסים המיוחדים שלו עם בנימין נתניהו, שנעים במחזורים קבועים של איחוד והיפרדות מאז שנות ה–80? סרטה של נורית קידר מציע הסבר חדש להצלחתו של ליברמן וקושר אותה לתהפוכות החברתיות והתקשורתיות שעברו על ישראל בשני העשורים האחרונים.

     

    פנורמה ישראלית – תיעודי:
    "חיים רגילים"
    בימוי: אפרת שלום דנון, גילי דנון; הפקה: אסנת טרבלסי, אפרת שלום דנון, גילי דנון
    שתי נשים שנמלטו ממולדתן ומבקשות מקלט, האחת בגרמניה והאחרת בישראל, עומדות במרכז סרטם התיעודי של אפרת שלום דנון וגילי דנון. כל אחת מהן מתמודדת בדרכה עם האפליה, הזרות והניתוק שגזרו עליה החיים ללא בית, ושתיהן נחושות לסייע לנשים במצבן, וליצור עתיד טוב יותר לדורות הבאים בקהילותיהן. בברלין ובתל–אביב מתגלים שני סיפורי חיים של פליטות בצל המדיניות השלטונית, "הדלת הפתוחה" מצד אחד ו"גירוש המסתננים" מן הצד השני — שתי תגובות שונות לאותה מלחמה נוראה. פדומו והלן מגלות שהן חולקות גורל משותף של חיים רעועים בצל הגחמות השלטוניות, חשיפה יומיומית לטוב ולרע האנושיים ותקווה שלמרות הכל, לחלומות שלהן יש תוקף.

     

    "איש החרב: גבריאל מוקד"
    בימוי: שלומית כרמלי, רפאל כרמלי; הפקה: שלומית כרמלי
    פורטרט תיעודי של גבריאל מוקד, עורך השירה המיתולוגי שטלטל את הממסד הספרותי הישראלי המאובן. כשעלה לארץ מוורשה לאחר מלחמת העולם השנייה, למד במהירות את כללי הדקדוק העברי וכבר בימי התיכון החל להוציא כתב עת לספרות. האיש שאחראי לפרסומם הראשון של רבים מיוצרי דור המדינה — יונה וולך, דוד אבידן, אהרון אפלפלד ועוד — הוא פרופסור לפילוסופיה, אישיות צבעונית ומלאת חיים, האיש הרע של עולם הספרות והשירה העברית. היום הוא בן 85. מאחוריו כבר שישה עשורים שבהם הוא מוציא לאור את כתב העת "עכשיו", אך אין לו שום כוונה לפרוש. הוא שולף את החרב אל מול דור חדש של משוררים צעירים.

     

    סרטים ישראלים קצרים:
    "הינומה"
    בימוי: אורית פוקס-רותם; הפקה: אייל וטינקר שיראי
    ברבור ורוד שט בבריכת טורקיז הטבולה בנוף מדברי. זו מסיבת הרווקות של דנה, שמתחתנת עוד יומיים. כתם של שקרים והסתרות מתחיל להתפשט.

     

    "טאצ'"
    בימוי: ניר ברגר; הפקה: ניר ברגר, לאה טוניק
    סיפור אהבה בעידן המסכים. אדל, "טרולית" רשת בת 17 שמעבירה את זמנה בהעלבת בני גילה ברשתות החברתיות, פוגשת באופן וירטואלי טרול רשת אחר. כשאורי מבקש לראות איך אדל נראית במציאות, הפלרטוט ביניהם מסתבך.